Питання надійності постачань нафтопродуктів для потреб армії за оптимальними цінами можна вирішити лише шляхом створення конкурентного середовища і розробки довгострокового графіка постачань на основі формульного ціноутворення.
Таке переконання у своїй авторській колонці «Про зелене й червоне пальне» висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
«Що справді треба зробити, то це чіткі й суворі критерії і вимоги до постачальників, інструментів до біса (завдатки, банківські гарантії тощо)», – пише експерт, реагуючи на заяви осіб, причетних до розробки процедур закупівель пального для військових.
«А головне, складіть графік постачань на півроку–рік уперед, розіграйте тижневі або місячні лоти», – зазначає Куюн, додаючи, що також важливе формульне ціноутворення й конкуренція.
«Так працює цей ринок, коли купляє пальне, треба просто запозичити цю практику. Вона була обкатана на «Укрзалізниці», там питання ціни взагалі зникло (картину псували інші моменти)», – каже експерт, акцентуючи, що формульне ціноутворення і конкуренція нейтралізують той «корупційний чинник, який весь час псував усе при закупівлях як у Міноборони, так і в УЗ».
На його погляд, потрібно максимально чітко прописати умови при закупівлях: «ти маєш постачити 1000 т дизпального до 20 квітня 2024 року за ціною «світове котирування за 1-19 квітня плюс така-то поправка». Розмір поправки – предмет торгів на тендері. Все».
Сергій Куюн вважає, що для розробки формули й критеріїв до постачальників необхідно залучити трейдерів і чиновників, зокрема Міненерго.
Раніше експерт висловив думку, що забарвлення пального для військових потреб не розв'яже проблему його крадіжки й збереження його якості.
Нагадаємо, Міністерство оборони має намір зобов’язати постачальників пального для армії маркувати дизель і бензин фарбою, аби його не розбавляли на шляху до споживача.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти