Минулого тижня ціни на скраплений газ у Румунії й Литві почали знижуватися на тлі новин про перемир’я між Ізраїлем та Іраном. Водночас це майже ніяк не позначилося на цінових пропозиціях Польщі.
У цей період автомобільні партії ПБТ у Галаці здешевшали на $40-50/т, до $600-610/т на умовах FCA. Компанія Bulmarket була змушена переглянути ціни, оскільки очікування ринку щодо майбутнього рівня Sonatrach дещо зменшилися.
Наприкінці червня у Галац надійшли два судна з газом, Gaz United і Kempton, які зафрахтували компанії Vixon Gaz і Bulmarket. Днями компанія Bulmarket також очікує танкер Belgravia V з Батумі з продуктом з Казахстану.
Вартість автомобільних партій пропану в Мангалії не зазнала змін і становила $660/т. Представник Taki&Da повідомив, що компанія переглядатиме ціну найближчим часом після публікації липневого прайсу Sonatrach.
Опитані enkorr румунські трейдери повідомили, що впродовж червня попит на пропан на півдні зменшився, тоді як відчувається нестача пропозиції бутану з боку румунських НПЗ. «Через спеку транспортувати пропан рекомендується тільки вночі, це ускладнює збут. Через це ми зменшили кількість суден на липень», — повідомив один з румунських трейдерів.
У другій половині червня OMV Petrom відновив виробництво нафтопродуктів, але це лише тимчасово покращило ситуацію з постачаннями бутанової фракції. «OMV Petrom виставив лот 500 тонн, який швидко було продано. Попит на бутан занадто високий», — повідомив один з покупців. Зі слів співрозмовника, компанія Rompetrol також не має вільних обсягів для продажу, а завод Petrotel, що належить «лукойлу», пропонує низькоякісну фракцію.
На польських терміналах автомобільні партії ПБТ на умовах FCA здорожчали в середньому на $3/т, до $625-680/т, з урахуванням вартості транспорту до польсько-українського кордону ціни зменшилися $3-5/т до $644-724/т. Зі слів учасників ринку, ціни тримаються через зростання курсу євро відносно долара.
Крім того, зменшення постачань бутану з рф і білорусі обмежує можливості польських компаній виготовляти дешевий мікс. Нагадаємо, в травні відправлення бутанів з росії впали втричі, а з білорусі — вдвічі. Втім, скорочення відвантажень було тимчасовим, каже один з трейдерів, який слідкує за оперативними даними.
«За моєю інформацією, у червні постачання почали відновлюватися. Компанії «сібур» і «титан» активно вантажили, зокрема «сібур» відправив кілька тисяч тонн», — повідомив співрозмовник.
Упродовж тижня великі партії пропану в регіоні ARA здешевшали на $26/т, до $468 на умовах CIF. Ціни на бутан упали на $46/т, до $461/т CIF ARA. Вартість гуртових партій пропану в Гданську зросла на $20-30/т, до $690-710/т, оскільки в порт почали надходити партії продукту, що були придбані в період високих котирувань.
Ціни залізничних партій російського бутану на білорусько-польському кордоні впродовж минулого тижня збільшились на $2/т, до $487-534/т DAP Брест.
Ціни на суміш на литовських ГНС зменшилися на $13-18/т, до $646-655/т, з урахуванням вартості до польсько-українського кордону. Падіння могло бути більшим, якби не ослаблення курсу долара до євро. Orlen Lietuva цей тиждень знизив ціни на газ для українських контрагентів на $5/т, до $550-555/т FCA Юодекай.
Залізничні партії суміші з польського напрямку минулого тижня пропонувалися за $660-680/т проти $700-715/т тижнем раніше. «У нас з’явився газ за $660/т, зараз ведемо перемовини з клієнтом. Можливо, доведеться поступитися $10/т, тоді вдасться продати», — сказав представник польської компанії.
З закарпатського напрямку один з трейдерів пропонував 300 т суміші за €550-560/т FCA Захонь. Також відомо, що кілька українських компаній веде перемовини з угорським виробником MOL щодо постачань у липні, проте угод поки що не укладено.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти