У початок

Розтягування маршрутів через страйк призводить до здорожчання імпорту пального

Страйк, вчинений польськими перевізниками, заблокував роботу трьох важливих для українських паливних компаній кордонних пунктів пропуску. Це спричинило уповільнення доставки нафтопродуктів із Польщі, Німеччини й країн Балтії. Найбільш критична ситуація спостерігається з транспортуванням скрапленого газу — автошляхами Польщі на український ринок надходило понад третину загального обсягу імпорту.

Високі ціни на газ на внутрішньому ринку й порівняно низькі за кордоном дають змогу українським імпортерам вибудовувати обхідні маршрути доставки продукту з польських і балтійських базисів.

Кілька компаній повідомили enkorr, що в багатьох газовозів, які прямують до Польщі, закордонна подорож тепер починається в Словаччині або навіть у Румунії. «Наша машина вирушила через північ Румунії в Польщу. Це наша перша спроба так їхати, тож подивимося, як воно буде», — каже невеликий трейдер.

Подовження шляху позначається на вартості транспортування, але на тлі високих цін на внутрішньому ринку постачання імпортного газу все одно вигідна справа.

«Їхати в Польщу через Румунію доводиться на два дні довше, а логістичні витрати такі, якби ти їхав у країни Балтії», — каже київський імпортер скрапленого газу. Учасники ринку також зазначають, що з огляду на логістичні проблеми українських компаній постачальники газу у Сербії, Хорватії й Словаччині підняли ціни пропозиції на кілька десятків євро/т.

Розрахунки показують, якщо привезти скраплений газ із терміналу Пьотркув-Трибунальський через північ Румунії, кінцева ціна на партію продукту у Києві зросте приблизно на $130/т, або на 3 грн/л. А у разі транспортування бензину з Мажейкяйського НПЗ через Польщу, Словаччину, Угорщину й Румунію привезти бензовоз коштуватиме на $140/т (+4,6 грн/л) дорожче порівняно з тим, якби маршрут пролягав через звичний КПП «Ягодин–Дорогуськ».

Утім, трейдери зазначають, що зворотня дорога може бути коротшою, оскільки перевізники можуть заїхати в Україну, обравши інший КПП.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти