В начало

На імпорт легковиків українці за 7 місяців витратили $3 млрд

З січня по липень 2025 року в Україну було імпортовано 224,5 тис. легкових автомобілів (нових і вживаних). Це на 17% більше, ніж за аналогічний період 2024 року, повідомляє з посиланням на дані Держстату асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

Як зазначається у повідомленні, загальна митна вартість ввезених авто становила майже $3,2 млрд, що на 22% перевищує показник минулого року.

Найбільшим постачальником легковиків стала Німеччина, звідки в Україну завезли 49 963 авто. До трійки лідерів також увійшли США й Китай.

ТОП-10 країн-постачальників легкових авто до України (січень-липень 2025):

  • Німеччина – 49 963 од.,
  • США – 39 320 од.,
  • Китай – 22 835 од.,
  • Японія – 20 257 од.,
  • Корея – 14 491 од.,
  • Франція – 14 399 од.,
  • Чехія – 11 188 од.,
  • Велика Британія – 10 312 од.,
  • Мексика – 9 149 од.,
  • Румунія – 5 782 од..

Як писав enkorr раніше, продажі нових легковиків в Україні за 2024 рік оцінено у понад 125 млрд грн. Це на 18% більше, ніж попереднього року.

Також нагадаємо, що за перші шість місяців 2025 року в Україну було ввезено 42,7 тис. легкових електромобілів (BEV), що на 38% більше, ніж за аналогічний період торік. При цьому загальна митна вартість авто становила $813,8 млн.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти