З січня по липень 2025 року в Україну було імпортовано 224,5 тис. легкових автомобілів (нових і вживаних). Це на 17% більше, ніж за аналогічний період 2024 року, повідомляє з посиланням на дані Держстату асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Як зазначається у повідомленні, загальна митна вартість ввезених авто становила майже $3,2 млрд, що на 22% перевищує показник минулого року.
Найбільшим постачальником легковиків стала Німеччина, звідки в Україну завезли 49 963 авто. До трійки лідерів також увійшли США й Китай.
ТОП-10 країн-постачальників легкових авто до України (січень-липень 2025):
Як писав enkorr раніше, продажі нових легковиків в Україні за 2024 рік оцінено у понад 125 млрд грн. Це на 18% більше, ніж попереднього року.
Також нагадаємо, що за перші шість місяців 2025 року в Україну було ввезено 42,7 тис. легкових електромобілів (BEV), що на 38% більше, ніж за аналогічний період торік. При цьому загальна митна вартість авто становила $813,8 млн.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти