За перші шість місяців 2025 року в Україну було ввезено 42,7 тис. легкових електромобілів (BEV), що на 38% більше, ніж за аналогічний період торік. При цьому загальна митна вартість авто становила $813,8 млн, повідомляє «Укравтопром» із посиланням на дані Держстату.
Нові авто склали п’яту частину ринку (22,5%): українці придбали за пів року 9,6 тис. нових електромобілів (+19%, порівняно з першим півріччям минулого року) на суму $232,1 млн.
Водночас на імпорт вживаних автомобілів припадає 77,5% ринку: за пів року в Україну завезли 33,1 тис. таких електромобілів (+45%) вартістю $581,7 млн.
При цьому зазначається, що майже всі нові електромобілі були завезені з Китаю (91% ринку), ще 4% імпортували з Японії й 3% – з Німеччини.
Серед постачальників уживаних електромобілів лідирують США (39%), далі Південна Корея (17%) й Німеччина (15%).
Нагадаємо, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти