У початок

Зеленський доручив «Нафтогазу» створити національного оператора ринку пального – Вітренко

Президент Володимир Зеленський поставив перед НАК «Нафтогаз України» завдання стати так званим національним оператором на ринку нафтопродуктів.

Про це голова правління «Нафтогазу» Юрій Вітренко заявив у інтерв’ю ІА «Інтерфакс-Україна».

«Нафтогаз» має бути оператором національної мережі, щоб не було питання зависокої ціни. Це завдання поставив президент. Також ми можемо бути для держави ефективним інструментом співпраці з найбільшими у світі компаніями щодо ресурсу», – сказав Вітренко.

За його словами, зараз існує певна недовіра до приватних великих мереж АЗС.

«Коли є державний гравець із суттєвою часткою ринку – 15-20-30%, тобто не 100%, але й не 1%, тоді більше впевненості, що споживачі мають змогу купувати за справедливою конкурентною ціною… Якщо мережа охоплює 30% ринку, це вже дає реальну альтернативу людям. У свою чергу, це змушуватиме приватних операторів теж не задирати ціни», – пояснив Вітренко.

Він зазначив, що коли конкуренція на ринку недосконала, то поява державного гравця дозволяє зробити його ціновим лідером й відмовитися від державного регулювання цін.

Вітренко уточнив, що «Нафтогаз» ще не отримав контролю над мережею АЗС Glusco.

«Там є деякі нюанси, але сподіваюся, що держава виявить певну волю, і ми матимемо контроль над АЗС», – сказав голова правління НАК.

Водночас він наголосив, що наявність АЗС у нинішніх умовах не означає наявності нафтопродуктів, оскільки найбільші проблеми зараз виникають з їх доставкою в Україну.

«Наприклад, тут, у Давосі, я провів переговори з провідними компаніями, і у нас є можливість прямо зараз до європейських портів привезти дуже великий обсяг пального, щоб покрити всі потреби українського ринку», – сказав голова «Нафтогазу».

З його слів, проблема полягає в тому, що ці великі компанії можуть постачити пальне у великі порти – «Амстердам», «Роттердам», «Антверпен» або порти Середземномор'я, тоді як воно потрібне на кордоні України або в портах Польщі й Румунії, звідки його ще треба завезти в Україну.

«Поки що логістики у необхідних обсягах немає. Слід домовлятися з такими країнами, як Польща, Румунія, Угорщина, Словаччина, щоб вони нестандартним шляхом розширювали логістичні можливості або навіть іноді давали пріоритет логістиці нафтопродуктів в Україну. Це питання не лише бізнесу чи економіки, а й політики», – зазначив Вітренко.

Відповідаючи на запитання щодо мережі національного оператора, голова правління «Нафтогазу» повідомив, що йдеться як про заправки, які НАК повністю контролює, так і про заправки «Укрнафти», в якій «Нафтогаз» має мажоритарну частку.

«Там ми істотно впливаємо і можемо проконтролювати, щоб ціни були адекватними. Коли у нас буде власна мережа, ми чітко розумітимемо собівартість – не теоретично, а на практиці. З логістикою ми теж готові допомогти, у нас достатньо фінансового ресурсу, щоб зараз забронювати будь-яку логістику. Головне, покажіть її нам», – наголосив Вітренко.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти