У серпні 2025 року український автопарк поповнили понад 22,7 тис. вживаних легкових автомобілів, ввезених з-за кордону. За даними асоціації «Укравтопром», попит на такі авто зріс на 1% порівняно з липнем.
Як зазначається у повідомленні, оприлюдненому на телеграм-каналі «Укравтопрому», найбільшу частку серед імпортованих машин зайняли бензинові моделі — 48%.
Далі йдуть електромобілі — 26%, дизельні авто — 17%, гібриди — 6% й автівки з газобалонним обладнанням (ГБО) — 3%.
Середній вік автомобілів, що перейшли на українські номери у серпні, становить 8,4 року.
Лідером серед ввезених моделей залишається Volkswagen Golf — 1 002 реєстрації. У ТОП-10 найпопулярніших авто місяця також увійшли:
Нагадаємо, з початку року українці придбали 158,5 тис. імпортованих легковиків з пробігом — це на 0,3 % менше, ніж за аналогічний період 2024 року.
Як писав enkorr раніше, попит на електромобілі у серпні подвоївся.
Як відомо, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти