У початок

Українці в серпні імпортували на 1% більше вживаних авто

У серпні 2025 року український автопарк поповнили понад 22,7 тис. вживаних легкових автомобілів, ввезених з-за кордону. За даними асоціації «Укравтопром», попит на такі авто зріс на 1% порівняно з липнем.

Як зазначається у повідомленні, оприлюдненому на телеграм-каналі «Укравтопрому», найбільшу частку серед імпортованих машин зайняли бензинові моделі — 48%.

Далі йдуть електромобілі — 26%, дизельні авто — 17%, гібриди — 6% й автівки з газобалонним обладнанням (ГБО) — 3%.

Середній вік автомобілів, що перейшли на українські номери у серпні, становить 8,4 року.

Лідером серед ввезених моделей залишається Volkswagen Golf — 1 002 реєстрації. У ТОП-10 найпопулярніших авто місяця також увійшли:

  • Volkswagen Golf — 1 002 од.,
  • Tesla Model Y — 827 од.,
  • Volkswagen Tiguan — 703 од.,
  • Renault Megane — 687 од.,
  • Tesla Model 3 — 651 од.,
  • Skoda Octavia — 650 од.,
  • Audi Q5 — 640 од.,
  • Nissan Rogue — 633 од.,
  • Nissan Leaf — 562 од.,
  • Volkswagen Passat — 456 од..

Нагадаємо, з початку року українці придбали 158,5 тис. імпортованих легковиків з пробігом — це на 0,3 % менше, ніж за аналогічний період 2024 року.

Як писав enkorr раніше, попит на електромобілі у серпні подвоївся.

Як відомо, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти