У серпні 2025 року автомобілі з традиційними двигунами охопили 49% ринку нових легковиків в Україні, зафіксовано суттєве падіння порівняно з серпнем 2024 року, коли їхня частка становила майже 63%. Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Найпопулярнішими залишаються моделі з бензиновими двигунами — 32,3% продажів, хоча торік їхня частка була значно вищою — 40,8%. На другому місці — електромобілі, які демонструють стрімке зростання: з 14,3% у серпні 2024 року до 27,9% цього року.
Гібридні авто охопили 23,4% ринку, порівняно з 22,4% торік. Частка дизельних моделей зменшилася з 22,1% до 16,2%. Автомобілі з газобалонним обладнанням (ГБО) традиційно залишаються в ніші — менше 1% продажів, як і рік тому.
Лідери продажів за типами двигунів:
Нагадаємо, бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти