Танкер Panjali Teymurov (IMO 9575333) вийшов 9 серпня з турецького порту в Мерсіні в напрямку молдовського порту в Джурджулешти. Прибуття судна очікується 17 серпня. Про це свідчать дані сервісу Marine Traffic .
Згідно з даними сервісу, вантажопідйомність Panjali Teymurov складає 4 684 т. Це означає, що судно може взяти на борт до 4 500 т пального.
Зі слів трейдерів, на півдні України досі є пропозиції турецького пального з попередньої доставки з Мерсіна через Джурджулешти. Тоді партію з 3150 т з терміналу Savka Kadoil доставив танкер Iman Bahram Mammadzadeh. За даними enkorr, за 15 днів серпня було імпортовано біля 2300 тис. т зі згаданої партії.
Постачання привернуло увагу трейдерів наднизьким цінами. «У постачальника ціна на CIF в Молдові така, як у нас на FOB у Греції», — каже один з імпортерів пального на півдні. З його слів, конкурувати з пальним з Мерсіна майже неможливо, тому поки партію дешевого турецького пального не буде розпродано, економічної доцільності постачати ДП з будь-якого прозорого базису не буде.
Порт «Мерсін» відомий як найбільший отримувач дизпального й інших газойлів з рф. За січень-червень термінали у Мерсіні прийняли з російських портів 2,13 млн т російського пального, що складає близько 18% всього імпорту з росії за цей період.
Згідно з даними турецької митниці, у Мерсіні працюють декілька терміналів. Найбільші обсяги обробляють ATAS, OPET, Aves, Kadoil, Nergis, Savka й Turkis enerji. Термінали Savka й Kadoil за січень-червень 2023 р. прийняли 363,3 тис. т із росії, зокрема 70 тис. т — у червні.
Нагадаємо, згідно з рішенням уряду (доповнення до постанови №1147), з 21 травня всі імпортні партії пального мають супроводжуватися сертифікатом походження, виданим уповноваженими органами країни виробництва чи відправки товару. Разом із тим, представники митниці, учасники ринку й експерти констатують, що сертифікати нерідко оформлюються у країнах відправки на підставі декларування країни походження власником ресурсу.
Як раніше повідомляв enkorr, боротьбу з можливими постачаннями в Україну російського пального очолила Рада національної безпеки та оборони (РНБО). За результатами засідань створеної у червні 2023 р. робочої групи було напрацьовано конкретні кроки для боротьби з російським ресурсом. Зокрема визначено перелік портів у Чорному й Середземному морях, які отримують значні обсяги ДП з рф і мають можливість переспрямовувати ресурси російського походження в Україну у чистому чи змішаному вигляді.
Енергетичній митниці доручено проводити більш глибокий контроль торговельних і транспортних документів на партії, що імпортуються в Україну, на предмет визначення первинних терміналів відправки. Разом із тим, у рекомендованій РНБО діяльності митників обмежують норми Митного кодексу, який визначає сертифікат походження як достатній документ про підтвердження походження. Енергетична митниця вже спрямувала у відповідальні органи свої пропозиції щодо доповнення Митного кодексу.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти