У початок

В Україну прийшла чергова партія підозрілого ДП з Туреччини

На український ринок почало надходити дизельне пальне з молдавського порту «Джурджулєшти», куди нещодавно прибула партія з турецького порту «Мерсін», який є найбільшим отримувачем ДП та газойлів з рф. Партію з 3 150 т доставило судно Iman Bahram Mammadzadeh (прапор Ліберії). Про це enkorr повідомили українські трейдери.

Відповідно до торговельних документів, ULSD відвантажено 23 липня 2023 р. з терміналу Savka Kadoil, його власником виступає молдовська NaftaTrans SRL, а первинним продавцем – Gouden Dutch Petroleum (Туреччина). Постачання супроводжується сертифікатом походження, виданим турецькою ТПП у Іскендеруні. Країна походження товару зазначена як Туреччина.

За даними джерел enkorr, серед покупців – низка невеликих українських компаній. «Заявлена премія у Джурджулєшти — +$50 до котирування FOB MED, тоді як продукт турецьких НПЗ стане не менше ніж + $120. Це викликає обґрунтовані підозри щодо походження пального», — каже один із трейдерів, який також отримав пропозицію на ДП з Iman Bahram Mammadzadeh. З його слів, продавець уже повідомив контрагентів, що невдовзі планується нове постачання ДП з Мерсіна на схожих умовах.

Порт «Мерсін», звідки Iman Bahram Mammadzadeh прийшов у Джурджулєшти, відомий як найбільший отримувач дизпального й інших газойлів з рф. За січень-червень термінали у Мерсіні прийняли з російських портів 2,13 млн т російського пального, що складає близько 18% всього імпорту з росії за цей період.

Згідно з даними турецької митниці, у Мерсіні працюють декілька терміналів. Найбільші обсяги обробляють ATAS, OPET, Aves, Kadoil, Nergis, Savka та Turkis enerji. Термінали Savka й Kadoil за січень-червень 2023 р. прийняли 363,3 тис. т з росії, зокрема 70 тис. т у червні.

Нагадаємо, що згідно з рішенням уряду (доповнення до постанови №1147), з 21 травня всі імпортні партії пального мають супроводжуватися сертифікатом походження, виданим уповноваженими органами країни виробництва чи відправки товару. Разом з тим, представники митниці, учасники ринку й експерти констатують, що сертифікати нерідко оформлюються у країнах відправки на підставі декларування країни походження власником ресурсу.

Як раніше повідомляв enkorr, боротьбу з можливими постачаннями в Україну російського пального очолила Рада національної безпеки та оборони (РНБО). За результатами засідань створеної у червні 2023 р. робочої групи було напрацьовано конкретні кроки для боротьби з російським ресурсом. Зокрема визначено перелік портів у Чорному й Середземному морях, які отримують значні обсяги ДП з рф і мають можливість переспрямовувати ресурси російського походження в Україну у чистому чи змішаному вигляді.

Енергетичній митниці доручено проводити більш глибокий контроль торговельних і транспортних документів на партії, що імпортуються в Україну, на предмет визначення первинних терміналів відправки. Разом із тим, у рекомендованій РНБО діяльності митників обмежують норми Митного кодексу, який визначає сертифікат походження як достатній документ про підтвердження походження. Енергетична митниця вже спрямувала у відповідальні органи свої пропозиції щодо доповнення Митного кодексу.

Раніше enkorr повідомляв про танкер Anna, який віз російське дизпальне під виглядом албанського продукту.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти