На український ринок почало надходити дизельне пальне з молдавського порту «Джурджулєшти», куди нещодавно прибула партія з турецького порту «Мерсін», який є найбільшим отримувачем ДП та газойлів з рф. Партію з 3 150 т доставило судно Iman Bahram Mammadzadeh (прапор Ліберії). Про це enkorr повідомили українські трейдери.
Відповідно до торговельних документів, ULSD відвантажено 23 липня 2023 р. з терміналу Savka Kadoil, його власником виступає молдовська NaftaTrans SRL, а первинним продавцем – Gouden Dutch Petroleum (Туреччина). Постачання супроводжується сертифікатом походження, виданим турецькою ТПП у Іскендеруні. Країна походження товару зазначена як Туреччина.
За даними джерел enkorr, серед покупців – низка невеликих українських компаній. «Заявлена премія у Джурджулєшти — +$50 до котирування FOB MED, тоді як продукт турецьких НПЗ стане не менше ніж + $120. Це викликає обґрунтовані підозри щодо походження пального», — каже один із трейдерів, який також отримав пропозицію на ДП з Iman Bahram Mammadzadeh. З його слів, продавець уже повідомив контрагентів, що невдовзі планується нове постачання ДП з Мерсіна на схожих умовах.
Порт «Мерсін», звідки Iman Bahram Mammadzadeh прийшов у Джурджулєшти, відомий як найбільший отримувач дизпального й інших газойлів з рф. За січень-червень термінали у Мерсіні прийняли з російських портів 2,13 млн т російського пального, що складає близько 18% всього імпорту з росії за цей період.
Згідно з даними турецької митниці, у Мерсіні працюють декілька терміналів. Найбільші обсяги обробляють ATAS, OPET, Aves, Kadoil, Nergis, Savka та Turkis enerji. Термінали Savka й Kadoil за січень-червень 2023 р. прийняли 363,3 тис. т з росії, зокрема 70 тис. т у червні.
Нагадаємо, що згідно з рішенням уряду (доповнення до постанови №1147), з 21 травня всі імпортні партії пального мають супроводжуватися сертифікатом походження, виданим уповноваженими органами країни виробництва чи відправки товару. Разом з тим, представники митниці, учасники ринку й експерти констатують, що сертифікати нерідко оформлюються у країнах відправки на підставі декларування країни походження власником ресурсу.
Як раніше повідомляв enkorr, боротьбу з можливими постачаннями в Україну російського пального очолила Рада національної безпеки та оборони (РНБО). За результатами засідань створеної у червні 2023 р. робочої групи було напрацьовано конкретні кроки для боротьби з російським ресурсом. Зокрема визначено перелік портів у Чорному й Середземному морях, які отримують значні обсяги ДП з рф і мають можливість переспрямовувати ресурси російського походження в Україну у чистому чи змішаному вигляді.
Енергетичній митниці доручено проводити більш глибокий контроль торговельних і транспортних документів на партії, що імпортуються в Україну, на предмет визначення первинних терміналів відправки. Разом із тим, у рекомендованій РНБО діяльності митників обмежують норми Митного кодексу, який визначає сертифікат походження як достатній документ про підтвердження походження. Енергетична митниця вже спрямувала у відповідальні органи свої пропозиції щодо доповнення Митного кодексу.
Раніше enkorr повідомляв про танкер Anna, який віз російське дизпальне під виглядом албанського продукту.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти