У початок

Забуті відчуття: ціни на дизель ростуть, пропозиція обмежена

Тривалий нисхідний тренд цін на дизельне пальне, що тривав із кінця вересня, був ефектно завершений: за неповний тиждень ціна зросла майже на 3,5 грн, а вільних пропозицій треба було пошукати. Підвищення зовнішніх котирувань, призупинення імпорту зі Словаччини, атаки дунайських портів на тлі відсутності Литви й Румунії зробили те, що мали зробити.

Згідно з моніторингом Консалтингової групи «А-95», середня вартість дизельного пального з 20 по 24 жовтня зросла на 3,37 грн/л, до 49,29 грн/л, з яких 70%, або 2,37 грн/л, — за останні два дні.

Станом на другу половину 24 жовтня зовнішній ринок продовжував рости. Згідно з даними investing.com, на 15:00 котирування Brent становили $66,60 за барель, а ICE Gasoil торгувався у межах $711/т (+$52,25/т, або 2,20 грн/л за два дні, що становило +$70,5/т (майже 3 грн/л) — за тиждень).

До всього треба додати певне послаблення гривні: з початку тижня курс долара на міжбанку зріс майже на 0,3 коп./$ (42 грн/$), євро додало 0,2 коп./€ (48,78 грн/€). Тільки на курсі вартість пального зросла на 0,28 грн/л.

Як повідомляв enkorr, до цього додалося суттєве зниження пропозицій пального як на півдні, так і на заході.

На півдні відсутність постачань з Констанци через потрапляння порту до санкційного списку була підігріта затримками надходжень дизелю з Греції й Туреччини через погодні умови й атаками росії припортової інфраструктури. Після останньої частину терміналів було зупинено, що вплинуло на терміни розвантаження судна.

Зі слів трейдерів, імпорт з Констанци повністю не зупинився. Минулого тижня enkorr уже повідомляв про надходження однієї  баржі. Цього тижня кажуть ще про дві. Відомо, що всі три були відвантажені з Vitaro Energy. Серед можливих відчайдух називають AGTG і «Барвисті рушники».

Крім того, минулого тижня з Румунії, окрім дизелю з OMV Petrom, розмитнилися залізнична партія турецького пального з базису Vitaro Energy для «АТ Енерго Трейд» (1,9 тис. т) і 7 авто пального з Саудівської Аравії від Oscar Downstream. Загалом з напрямку надійшло 3,4 тис. т ресурсу.

У четвер-п’ятницю купити дизель на півдні з відвантаженням «день у день» неможливо. Також обмежені пропозиції й на майбутні постачання.

«Учора (22 жовтня — ek) ми взагалі не могли знайти пальне. Сьогодні знайшли, але дорого», — розповіли в одній із компаній.

На 24 жовтня на півдні озвучували ціни на рівні 46,60-47,50 грн/л. Але як розповів один зі співрозмовників, йому не вдалося придбати ресурс за 46,60 грн/л.

«Мені сказали, що таких цін немає. І озвучили діапазон 47,30-47,50 грн/т», — додав він.

У другій половині дня з ціною 46,59 грн/л (від 60 куб.) з відвантаженням на 26 жовтня вийшов GTS Trading, який колись потрапив в історію з підозрілою пропозицією.

Захід у курсі

Відчувається легкий дефіцит ресурсу і на заході.

«Деякі притримують ресурс, тому ситуативно пропозиції на напрямку обмежені», — зазначив генеральний директор УНТК Олексій Дронніков.

До обмежених обсягів ORLEN Lietuva додалася і зупинка прокачування по трубі через пожежу на Дунайському нафтопереробному заводі MOL. Наразі пропозиції словацького ресурсу на ринку відсутні.

На заході з відвантаженням на сьогодні вартість дизелю стартувала від 47,50-47,80 грн/т (ЗПЕК).

У Волинській області за 48 грн/л пропонували «Мартін Трейд», «Дюваль компані» й «Енергія Трейд». Зі слів першого, ресурс розкупили швидко.

Вартість майбутніх постачань була нижчою. Так, зі слів західних споживачів, «Пентаойл» пропонувала дизель за 47,30 грн/л з відвантаженням у середині наступного тижня.

Як розповів один з трейдерів, наразі вхідна вартість автомобільних партій пального, які надходять з Польщі, оцінюється в 47,10 грн/л, з Литви — 46,70 грн/л (обсяги обмежені).

Поки паливні компанії не беруться прогнозувати, що буде з цінами на наступний тиждень.

«Зараз на ринку відчутний ажіотаж, викликаний панічними настроями. Ресурс купується задовго до його надходження. Що буде далі, сказати складно через турбулентність сусідніх ринків, на які зараз впливають і пожежі на двох заводах, і санкції США проти «лукойлу» й «роснєфті»», – заявив засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти