У початок

Назад у серпень: гуртові ціни на дизель упали

Падіння котирувань нафти до позначки нижче від $61 за барель пришвидшило здешевшання дизельного пального в гурті. Попри непоганий попит, продажі пального не мають бажаного рівня рентабельності. Тим часом відсутність одразу двох потужних джерел постачання — Констанци й ORLEN Lietuva – прикрили й перекрили два інших джерела – Греція і Польща.

З 1 по 12 жовтня з Румунії було розмитнено лише 5,2 тис. т ресурсу, з яких 1,64 тис. т – це дизель з OMV Petrom, решта — дві баржі AGTG, які встигли заскочити в останній вагон.

Зі слів одного з південних трейдерів, на українські термінали зайшла ще одна баржа. «Кажуть, що в ній дизель з Саудівської Аравії. Обіцяють простій близько 14 днів. З таким терміном економіка ніяк не складається», — зазначив він.

Поки достовірно невідомо, хто був постачальником пального. У компаніях Euronova Energies і Socar повідомили, що не мають стосунку до цього ресурсу.

Також 10 жовтня було розмитнено партію дизелю з підсанкційного порту в Кулеві, про яку enkorr згадував раніше. Як вдалося з’ясувати, ресурс вчергове привіз Wexler, а розмитнив новий, але все помітніший оператор «Трейд Опт Ресурс» і «Решотка». Сенс цього екзотичного постачання трейдери бачать у ціні: митна вартість азербайджанського дизелю становила $728/т, а пальне європейського походження розмитнювалося за $751/т.

Але, як розповіли трейдери, ринок не помітив появи цього ресурсу.

«Я не чув, щоб компанії його продавали. Найімовірніше, цей танкер вже йшов замовникам. Сам «Анвітрейд» якщо і виходить на ринок, то, як правило, з високою ціною, а іноді навіть сам підкуповує пальне в інших операторів», – каже наш співбесідник.

Загалом у жовтні середньодобове постачання дизелю на дунайські термінали порівняно з вереснем знизилося з 10,3 тис. т до 7,5 тис. т (-27%). Але про дефіцит ніхто не каже. 

«Якщо у вересні, особливо наприкінці, був відчутний профіцит пального, то зараз ми наближаємося до балансу», — зазначив один з імпортерів.

Наразі на відвантаження суттєво впливає погода. Через часті шторми в Чорному морі й на Суліні є перебої з надходженням ресурсу.

Щодо обсягів з Греції, то за 6-12 жовтня вони зросли до максимальних тижневих обсягів з початку квітня минулого року 49,3 тис. т (+16% до тижня раніше). Імпорт з Туреччини зріс на 97% (12,7 тис. т).

Через зниження 17 жовтня ф’ючерсів на газойль на Лондонській біржі до позначки $620/т, мінімальні ціни на дизель на півдні досягли 42,90-43,20 грн/т залежно від обсягів. Спроби окремих гравців тримати ціну вище не знайшли підтримки з боку покупців. У межах 43,10-43,20 грн/л продавали «Укройлпродукт», «Дюваль компані», «Нексен Ойл», трохи вище (43,30 грн/л) — «Мартін Трейд», «Агророзвиток», «Енергія Трейд» та ін..

Захід з пальним

На заході обсяги «Орлен Летува» замістила залізниця з Польщі. Всього за три дні, з 13 по 15 жовтня, по рейках заїхало близько 30 тис. т дизелю. Через зростаючий попит у жовтні Unimot вдалося продати в Україну два потяги: один з «арктикою» для WOG, інший — для «Пентаойлу». Востаннє польський трейдер вантажив залізницею ще в середині липня.

Західні трейдери фіксують досить непоганий попит. «Порівняно з минулим тижнем продажі кращі, але ціна…не та, яку б хотілося», – додав один із них.

У Волинській і Львівській областях залізничний ресурс можна було купити за 44-44,50 грн/т. Такі ціни пропонував ЗПЕК, який у вересні посів п’яте місце в ТОПі найбільших залізничних імпортерів дизпального.

На Волині за 44,10 грн/л ресурс пропонував і «Енергія Трейд». З 44,70-44,80 грн/л виходили «Мартін Трейд», УНТК, «Юкас Петроліум», UPG. Хоча, як зазначив один із трейдерів, останній продавав за ціною, нижчою за прайсову.

У Львівській області близько 44,90 грн/л — вартість дизелю у «Нексен Ойл». Водночас прайсова ціна у «ОККО-Бізнес» і UPG становить 45,35 грн/л і 45,60 грн/л.

У Чернівецькій області через санкції на пальне з Румунії залізничний ресурс майже відсутній. Ціни в регіоні стартують від 45,70 грн/л («Мартін Трейд») до 45,90 грн/л («АТ Енерго Трейд»). Посередині діапазону ціна ОККО — 45,85 грн/л.

По трубі обсяги обмежені. У середньодобовому еквіваленті прокачування пального в жовтні знизилося до 1,25 тис. т проти 1,75 тис. т у вересні. Минулого тижня ресурс пропонували непрямі імпортери: «Енергія Трейд», «Дюваль компані», «Нексен Ойл», «Укройлпродукт» (45,65-46 грн/л).

Схоже, ринок пройшов пік споживання і йде у низький сезон. З іншого боку, нескінченні атаки на газовидобуток після руйнування енергетичної інфраструктури роблять пальне одним з небагатьох доступних енергоносіїв. Отже, цієї зими попит, найімовірніше, буде підвищеним.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти