Через несприятливі погодні умови протягом тижня надходження дизельного пального було нерівномірним. Це впливало на ціноутворення й попит ресурсу на ринку. Наприкінці тижня ситуація дещо розрядилася: надходження великої кількості ресурсу й падіння котирувань призвели до появи традиційно низьких цін у кількох операторів.
У центрі уваги ринку продовжує залишатися постачання, а точніше — його відсутність із Констанци. За наявною інформацією, державний Oil Terminal підготував листа на адресу українського уряду, який уже було передано дипломатичними каналами до Києва. І хоча подробиць документа немає, його основний меседж — поновлення постачань із порту.
«Вони готові зробити сегрегацію різних марок дизпального та надати будь-які гарантії відвантаження оригінального продукту», — каже співрозмовник enkorr, зазначаючи, що між румунською й українською сторонами вже встановлений канал обговорення проблеми.
Тим часом, схоже, румуни не готові відмовлятися від імпорту індійського пального. За даними enkorr, 16–18 жовтня в Констанці очікується черговий великий танкер з Індії, який везуть Alkagesta та Socar. Це може серйозно ускладнити подальші переговори, адже раніше українська сторона чітко дала зрозуміти: допоки в порту присутній «токсичний» продукт, робота з ним буде неможливою. Прибуття цієї партії також означатиме провал домовленостей між портовими трейдерами наприкінці вересня, коли разом з адміністрацією порту вони обговорювали відмову від індійського пального на користь продовження співпраці з Україною.
Не Констанцею єдиною
З Румунії без затримок надходить дизель OMV Petrom. Обсяг, який прибув до України з 1 по 5 жовтня, становив залізничну партію OMV Petrom для компанії «Мартін Трейд» (1,5 тис. т).
За словами імпортерів, пропозиції румунського виробника для українського ринку обмежені. Від початку року постачання дизеля з заводу становили в середньому 2,4 тис. т на місяць (із максимальним зростанням до 4 тис. т). Торік найбільший щомісячний обсяг складав 10,5 тис. т у травні (середній річний — 5,4 тис. т на місяць).
Також цього тижня прибуло ще одне судно (Avalon M) із «підсанкційного» порту Кулеві (Грузія). Деякі трейдери прогнозують йому тривалий простій через черги в лабораторіях.
Станом на обід 10 жовтня на півдні мінімальні ціни на дизель становили 48,70–48,90 грн/л. За словами опитаних респондентів, такі ціни пропонували персонально на певні обсяги. За чутками, аналогічні пропозиції були й у AGTG на дизель, що має надійти наступного тижня.
За підрахунками enkorr, такий рівень є приблизно пороговою собівартістю дизельного пального з Греції з урахуванням середніх котирувань FOB Med за п’ять останніх днів (3–9 жовтня) та середньої вартості фрахту ($40/т).
Однак через зростання попиту на танкери судновласники підняли вартість фрахту до $43–45/т.
«Ті судна, які були законтрактовані раніше, ходять за старими цінами. Нові контракти укладаються вже за вищим прайсом», — розповіли на ринку.
Захід у тонусі
Ситуація на заході країни залишається напруженою, головним чином через уповільнення перевезень.
«Останні півтора місяця затримки по залізниці зросли. Потяг із Польщі можна чекати тиждень. Але ми це вже враховуємо у плануванні своїх постачань», — розповів один із трейдерів.
Із середини тижня на ринку відсутні спотові партії дизеля зі Словаччини від прямих імпортерів. Решта продає пальне по 46,60–47,70 грн/л. Найдешевше — «Укройлпродукт», трохи дорожче — «Нексен Ойл», найдорожче — «Солар Ойл».
Це досить високі ціни, враховуючи, що у прикордонних регіонах пальне можна придбати по 45–45,30 грн/л (ЗПЕК).
У Волинській області вартість дизельного пального коливається в межах 45,50–46,45 грн/л. Близько 45,50 грн/л продавали UPG, «Дюваль Компані», «Мартін Трейд». Верхня межа — у «Вог Трейд» та «ОККО-Бізнес».
У Львівській області, за словами споживачів, по 45,20 грн/л пропонував продукт «Вог Трейд», а по 54 100 грн/т — «Пентаойл».
У Чернівецькій області ціни на дизель становили 46,30–46,50 грн/л. Через санкції щодо Констанци постачання в регіон мінімальні. Ресурс є в обмеженої кількості компаній: «Мартін Трейд», УНТК, «ОККО-Бізнес», «Ойл Старт».
Як і на півдні, наприкінці тижня продажі на цьому напрямку суттєво погіршилися. Деякі трейдери пов’язують це не лише з падінням котирувань, а й з погіршенням погодних умов.
Увечері 10 жовтня ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі впали до мінімальних значень із третьої декади серпня — $652,5/т (-$24,5/т або трохи більше 1 грн/л). Причиною цього стало падіння нафтових котирувань до мінімальних за останні шість місяців — $62,73 за барель. Міжнародні видання пов’язують це з послабленням напруги на Близькому Сході. Вочевидь, реакцію на це ми побачимо на внутрішньому оптовому ринку вже цього тижня.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти