Провідні гуртові оператори планують постачання на жовтень без урахування румунського порту «Констанца», який вочевидь опиниться під українськими санкціями. Попри вагу порту в структурі постачань, трейдери не очікують нестачі продукту й суттєвого зростання цін. Про це свідчить опитування, проведене enkorr.
Зі слів одного зі співрозмовників, однозначно підпадуть під посилений контроль усі вантажі з Констанци у перші два тижні жовтня. Йдеться як про морські партії, так і про залізничне постачання. Все через великі обсяги індійського продукту, які зайшли у вересні, – близько 200 тис. т.
«Румуни просили не вводити санкції бодай у перші два тижні жовтня, щоб розпродати великі залишки індійського пального. Українська сторона відмовила», – розповів один з великих трейдерів на умовах анонімності.
Очікується, що надалі відповідні українські органи будуть моніторити надходження танкерів у Констанцу.
«Наразі виглядає так, що у разі надходження нових партій індійського пального та інших підозрілих вантажів посилений режим перевірок буде пролонговано ще на два тижні або на місяць», – розповів трейдер, побажавши не називати свого імені.
Одночасно надходять повідомлення про те, що адміністрація державного румунського порту веде перемовини з орендарями місткостей – Vitol, Oscar, Socar, Euronova – про консолідовану позицію щодо відмови від токсичних напрямків імпорту задля збереження постачань в Україну, на яку 2025 року припадало 47% обороту Констанци.
Своєю чергою, зі слів одного з опитаних трейдерів, надалі очікується включити до переліку небажаних напрямків Туреччину, яка займає суттєву частину обороту Констанци.
Щодо достатності імпорту дизпального в умовах обмежень Констанци, опитані трейдери не бачать особливих загроз. За наявними даними, на жовтень уже законтрактовано близько 30 танкерів з грецьких НПЗ, які приблизно в однакових пропорціях розподілились між AGTG, Kemexon (основний отримувач «АТ Енерго Трейд») і D.Trading.
«Серед ризиків – погода, що може викликати затримки танкерів. Але опція послабити санкції відносно Констанци завжди на столі», – вважає один з трейдерів.
Щодо цін, трейдери повідомляють про підвищення премій грецькими виробниками у межах $5/т. Крім того, на $5-10/т можуть зрости ставки фрахту, адже попит на невеликі танкери відчутний.
«У середньому собівартість пального з півдня може додати до 50 коп./л. Це робочі коливання для гуртового сегмента, а колонки навряд чи будуть переглядати ціни через такі незначні зміни», – вважає один з опитаних трейдерів.
Нагадаємо, у середині липня Євросоюз затвердив 18-й пакет антиросійських санкцій, одним з пунктів якого була заборона імпорту нафтопродуктів, що вироблені з російської нафти. Впроваджені обмеження були спрямовані насамперед на індійських виробників, які торік відвантажили до країн Європи майже 15 млн т дизпального.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти