У початок

Невигідний актив: «Укртранснафта» залишилася без компенсацій і дозволів на користування «трубою»

Також є російською мовою

Енергетична митниця Державної митної служби відмовила «Укртранснафті» в наданні дозволів на використання митних складів на території частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара - Західний напрямок». Про це свідчить лист Держмитслужби від 25 травня, текст якого має в своєму розпорядженні enkorr.

Згідно з документом, «Укртранснафта» звернулася до митниці з проханням про призупинення дії дозволів «ПрикарпатЗахідтрансу» на відкриття митного складу на територіях лінійних виробничо-диспетчерських станцій (ЛВДС) «Новоград-Волинський» і «5С».

Ці станції входять в активи нафтопродуктопроводу «Самара–Західний напрямок», якими до накладення арешту Вищим антикорсудом керувало ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс».

Однак, як випливає з листа, в митницю не надходили документи про підтвердження перебування у власності або користуванні «Укртранснафти» резервуарних парків цих ЛВДС, що необхідно для отримання дозволу на відкриття митних складів.

Крім цього, в митну службу також не надходило судових рішень про скасування держреєстрації речового права «ПрикарпатЗахідтрансу» щодо технологічних об'єктів двох станцій і припинення підприємством права власності на них.

Через що, відзначили в Енергомитниці, на сьогодні немає підстав для призупинення дії дозволів, виданих «ПрикарпатЗахідтрансу».

«Повідомляємо про відмову в наданні АТ «Укртранснафта» дозволів на право про відкриття та експлуатацію митних складів на територіях ЛВДС «Новоград-Волинський» і ЛВДС «5С», – йдеться в листі.

Крім того, за інформацією enkorr, Національне антикорупційне бюро (НАБУ) відмовило «Укртранснафті» в компенсації витрат, понесених підприємством за послуги з відповідального зберігання всіх об'єктів «ПрикарпатЗахідтрансу».

Відзначимо, в лютому 2020 р .НАК «Нафтогаз України» як єдиний акціонер «Укртранснафти» дозволив їй узяти на тимчасове відповідальне зберігання арештоване майно частини нафтопродуктопроводу. При цьому воно було прийнято на умовах компенсації всіх витрат компанії державою.

Загальні витрати, понесені підприємством у період з 24 лютого по 30 квітня 2020 року, на відповідальне зберігання об'єктів нерухомості, технологічних об'єктів та лінійної частини нафтопродуктопроводу склали 31,5 млн грн. Ці кошти було спрямовано на проведення інвентаризації на підприємстві, на забезпечення охороною всіх його об'єктів та на залучення техніки і персоналу.

Як повідомляв enkorr, Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, отриманими від корупційних та інших злочинів (АРМА), вибрало АТ «Укртранснафта» переможцем конкурсу на керуючого активами української ділянки нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок».

Пізніше «Укртранснафта» створила в своїй організаційній структурі окремий департамент для управління українською частиною нафтопродуктопроводу і заявила про можливі перемовини з постачальниками дизпального з Білорусі й Росії.

Нагадаємо, РНБО 19 лютого доручила Кабінету міністрів України вжити необхідних заходів для повернення в державну власність частини магістрального нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок», що проходить територією України.

Правоохоронним органам поставлено завдання з'ясувати обставини, за яких держвласність опинилась у приватних руках.

Низка ЗМІ називали політика і бізнесмена Віктора Медведчука одним з бенефіціарів СЗН. Водночас партія «Опозиційна платформа – за життя» заявила, що Медведчук і члени його сім'ї не мали і не мають відношення до нафтопродуктопроводу.

Довідка enkorr

«ПрикарпатЗахідтранс» експлуатував ділянку нафтопродуктопроводу «Самара-Західний напрямок» завдовжки близько 1,1 тис. км, призначену для прокачування дизельного пального з Росії й Білорусі як для внутрішніх потреб України, так і для транзиту в Європу, зокрема в Угорщину. Проєктна потужність магістралі – 3,5 млн тонн на рік.

Активну роботу нафтопродуктопроводу «ПрикарпатЗахідтранс» було розпочато після завершення судових розглядів, у результаті яких його було визнано власністю «Транснафти». Навесні 2016 року компанія International Trading Partners AG придбала магістраль у «Транснафти». У квітні 2019 р. 51% у статутному капіталі ТОВ «ПрикарпатЗахідтранс» було продано компанії «Нафтобітумний завод», кінцевим бенефіціаром якої є білоруський бізнесмен Микола Воробей.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти