Імпорт бензину у жовтні 2025 року зріс до одного з найбільших показників з лютого 2023 року — 168,2 тис. т. Це на 19% більше ніж у вересні, й на 64% — ніж у жовтні минулого року. Загалом поточний рік обіцяє стати рекордним, адже за 10 місяців було імпортовано 1,27 млн т, або майже на чверть більше, ніж торік.
Почнемо з екзотичного бензину А-92, який, попри невеликі обсяги, показав непогане зростання — 8,3 тис. т, що майже в 4 рази більше, ніж у вересні, та є найбільшим показником з січня 2023 року. Ще одна цікавинка: екзотичний бензин приїхав з екзотичного напрямку — з Іспанії. Де його знайшов Wexler, невідомо. На цьому боці продукт прийняли земляки Петра Белза з «Енерго Трейд Інвесту» вкупі з ФОП Решотка (на їхньому рахунку 5,3 тис. т). Додамо, що востаннє іспанський «92-й» заїжджав у грудні 2022-го.
Що ж до більш зрозумілих марок, то постачання А-95 зросло на 17% (155,8 тис. т), а вищих октанів — зменшилося на 25% (4,3 тис. т).

Найбільший приріст показали автопартії – на 27% більше за вересневі показники й це максимум з лютого 2023 року (46,1 тис. т). Цей стрибок забезпечила Молдова (рекордні 21,2 тис.т), звідки відправляли Naftatrans (збільшення у 2,2 раза, 11,8 тис. т) і Energoil (в 3 рази, 2,8 тис. т).
Близько 22% додала й залізниця (95 тис. т). Тут позначились обидва лідери, як ORLEN (+38%, 29,3 тис. т), так і румунський OMV Petrom (у 2 рази, 15,2 тис. т). Своєю чергою з нашого боку допомогли WOG, «Укрнафта» і ОККО.
Загалом румунський виробник експортував рекордні 33,3 тис. т пального (+56% до вересня). Це було б неможливо без ОККО, яка взяла на себе половину від цього обсягу.
Уперше з травня поточного року Румунія обійшла Польщу й Литву: 42,8 тис. т проти 33,7 і 42,4 тис. т відповідно.
Але у розрізі виробників ORLEN Lietuva зберігає лідерство, попри ремонт (42,4 тис. т, -3%). Просідання автопартій з заводу (-13%) було частково компенсовано залізницею (+4%), якою додаткові обсяги взяв WOG.

Трійка лідерів — ОККО, WOG, UPG — у жовтні імпортувала 54% загального імпорту, що трохи менше від вересневих показників (55%). Водночас їх сумарний обсяг зріс на 16%, до 90,4 тис. т.
На відміну від перших двох, які збільшили відвантаження на 15% і 30% відповідно, приріст у UPG становив лише 1%: з 13,9 до 14,1 тис. т. І це досить дивно, адже у жовтні до мережі додалось як мінімум 34 АЗС у столичному регіоні й декілька на периферії.
Залетіли у ТОП-10 «Укрнафта» і «Люкс Країна». Перша після одного потягу у вересні привезла 12 тис. т вагонами-цистернами з Польщі й Румунії. Друга компанія — повернула морські постачання, сумарно відвантаживши 9 тис. т попри 0,2 тис. т місяцем раніше.
Повернувся після травня 2025 року у «десяту» «АТ Енерго Трейд». Трейдер імпортував бензовозами 4,5 тис. т ресурсу. Майже все пальне надійшло з Молдови.
Зниження попиту на ресурс підштовхнуло великих трейдерів світлих нафтопродуктів поставити у жовтні на паузу імпорт бензину. До них належать «Д.Трейдинг», «Анвітрейд», «Унімот Україна».
Попри це, загальна кількість імпортерів майже не змінилася і становить 84 компанії.
Вочевидь кінець року буде для імпортерів бензину активним. Через тривалі відключення гуркіт генераторів стає все гучнішим, а отже, попит буде.

Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти