ТОВ «Стандарт Ойл-2000», ексклюзивний виробник бензинів для мережі АЗС «БРСМ Нафта», у першому півріччі 2021 року випустило 67,5 тис. т сумішевих нафтопродуктів, використавши 14,6 тис. т різних паливних компонентів. Про це свідчать дані акцизних декларацій, виданих «Стандарт Ойл-2000», які стали доступними enkorr.
Згідно з офіційними даними, базовим компонентом для бензину А-95 та альтернативного палива виступає бензин А-92. Рецептура змінювалася від місяця до місяця, зокрема вміст А-92 у марці А-95 варіювався від 82% до 92%, у паливі, що містить спирт, – 52-55%. Також у різних пропорціях додавалися метилтретбутиловий ефір (МТБЕ), ізопентанова фракція, риформат (продукт нафтопереробки з високим вмістом ароматичних вуглеводнів), етанол і невідомі безакцизні компоненти.
Згідно з документами, у першому півріччі 2021 року «Стандарт Ойл 2000» заплатив із 1000 л виробленого бензину А-95 у середньому 104 грн акцизного збору (базова ставка становить 213 євро/1000 л, або 7 180 грн/т), з тонни альтернативного палива – 503 грн (базова ставка 162 євро/1000 л, або 5 448 грн/т). Таким чином, сплата акцизу цим виробником з бензину А-95 склала 2% від базової ставки, альтернативного палива — 9%. Решту акцизу компанія подає на відшкодування, оскільки нібито використовує підакцизні компоненти.
У Консалтинговій групі «А-95» звертають увагу, що мережа «БРСМ» є єдиною серед великих мереж, яка торгує пальним, виробленим в умовах нафтобаз та міні-НПЗ.
«Якщо самостійно виробляти бензин із компонентів так вигідно, чому більше ніхто цього не робить? На ринку вистачає фінансово потужніших і технологічно просунутіших компаній з нафтобазами і потужними лабораторними комплексами, які могли б легко зробити те саме, але вони вважають за краще закуповувати заводське пальне», — каже аналітик Консалтингової групи «А-95» Артем Куюн.
У зв'язку з цим він ставить під сумнів відповідність даних акцизних декларацій реальній рецептурі бензинів, що реалізуються в мережі «БРСМ», а також технічну змогу «Стандарт Ойл 2000» забезпечити контроль якості пального, що випускається, в умовах рецептур, які постійно змінюються.
«Спецоператори групи «БРСМ» – «Катма Груп» і «Стандарт Ойл» – відкрито закуповують на ринку нафту, газовий конденсат, імпортують октанопідвищуючі розчинники, в Гадячі «Стандарт Ойл 2000» орендує міні-НПЗ, виробляючи прямогонний бензин і дизпальне... але всієї цієї маси безакцизних компонентів ми не бачимо у рецептурі й податкових документах. Чи вони просто ховаються під підакцизними?» — каже експерт, наголошуючи, що жоден із державних органів не здійснює контроль за даним виробництвом.
Раніше повідомлялося, що мережа «БРСМ-Нафта» посіла передостаннє місце в рейтингу платників податків 2020 року серед найбільших десяти автозаправних мереж України з показником 16 коп. податків на літр, тоді як лідер рейтингу — мережа Shell — сплачує 1,79 грн/л, або в 11 разів більше. Найменше виявилося лише у мережі «Авантаж 7» — 8 коп./л.
Проведені Інститутом споживчих експертиз дослідження якості пального навесні 2021 року показали відхилення від нормативів бензинів А-92, А-95 і дизпалива. У бензинах, зокрема, було виявлено октанопідвищуючий компонент ММА, заборонений для використання в Україні, Європі й США.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти