У початок

«Білий, сірий, темний, чорний»: очільник WOG про ринок пального

Раніше було два сегменти ринку пального — білий і темний ринок, а зараз є білий, сірий, темний і чорний ринок. Про це заявив голова компанії WOG Holding Андрій Пивоварський в інтерв’ю Forbes.

«Білі компанії несуть повне податкове навантаження. Вони імпортують пальне, платять акциз і ПДВ. Продають усе через касу, платять податок на прибуток, у працівників білі зарплати», — розповідає топменеджер.

Сірі компанії, з його слів, – це перший шар оптимізації. «Наприклад, не повністю білі зарплати. Також повернулися скрутки ПДВ, відколи цей податок повернули на «довоєнний» рівень, тобто збільшили з 7% до 20%. Коли він був 7%, то вартість оптимізації була вищою, і ухилятися було невигідно», — пояснив він.

«Хтось виготовляє так званий А-95 бензин із конденсату, з якого не сплачується акциз. Ще один варіант – продавати через дві каси, причому тільки кожен другий чек надійде податковій. Дехто продає пальне за готівку», — каже Пивоварський.

Абсолютно чорний ринок, зі слів очільника WOG, це коли продавець ставить бочку на подвір’ї, через паркан просовує шланг і продає, наприклад, крадене звідкись пальне.

Пивоварський пояснив, що 2022 року влада повністю відкрила шлюзи, щоб наповнити ринок нафтопродуктом: уряд зняв цінові обмеження на ринку пального, парламент прибрав акциз і знизив ПДВ.

«Тоді у Європу за пальним поїхали всі. З червня по вересень 2022-го це був дуже маржинальний бізнес. Потім маржа почала знижуватися. Ті, хто заробив гроші на імпорті невеликих обсягів, пішли в ритейл: поставили бочечку, зробили навіс. Дехто вирішив розвиватися й інвестувати у точки продажу», — каже він.

У результаті кількість гравців збільшилася, а обсяг ринку зменшився. За оцінкою Пивоварського, 2022 року ритейл упав на 30% до 2021-го року. У 2023 році ринок на 7-10% менший, ніж у 2021-му.

«Сьогодні хто тільки не продає пальне. Діапазон цін шалений: бензин від 38 грн до 56 грн. За собівартості на кордоні приблизно 46,5 грн/л. Як таке може бути? Продають пальне, вироблене на міні-НПЗ з конденсату й розчинників. Або крадений ресурс. Або працюють тільки за готівку й не сплачують жодних податків», —  вважає він.

Раніше Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків у квітні-червні 2023 р. найбільшими автозаправними мережами України, яке показало, що більшість гравців тим чи іншим чином ухиляються від їх сплати.  

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти