У початок

Без прибутку: опубліковано податковий рейтинг мереж АЗС

Консалтингова група «А-95» провела дослідження рівня сплати операційних податків у квітні-червні 2023 р. найбільшими автозаправними мережами України. Його результати у матеріалі «Знову голі: як сплачують податки «королі бензоколонок» представив директор «А -95» Сергій Куюн.

Зокрема експерт розрахував податкове навантаження на один літр пального, проданий 15-ма найбільшими мережами АЗС.

Він пояснив, що податкове навантаження розраховується як сума надходжень (податок на прибуток, ПДВ, ПДФО, ЄСВ тощо), поділена на кількість проданих літрів за даними розрахунково-касових апаратів.

«Прогнозні результати були доволі оптимістичними. Розрахункова середньозважена націнка — різниця між оптовою й роздрібною ціною, у 2022–2023 роках б’є рекорди, а у другому кварталі 2023-го майже вдвічі перевищувала показник 2021 року — 8,44 грн/л проти 3,45 грн/л. Отже, податкове навантаження мало зрости. Але так сталося лише у нечисленних випадках», — пише Сергій Куюн.

«За результатами ІІ кварталу найкращі показники продемонструвала мережа ОККО — 2,39 грн/л. Взагалі можна сказати, що саме мережа Віталія Антонова «псує» загальну картину по ринку, абсолютно неспівставними у більшості випадків показниками. Маючи 22% продажів, вона сплатила більше 50% усіх податків (за даними компанії, понад 908 млн грн). У цілому за мережею кращий результат за всіма видами податків», — ідеться у матеріалі.

Друге місце посідає Socar (2,21 грн/л), який сформував такий результат переважно за рахунок «зарплатних» податків і ПДВ. Третю сходинку ділять одразу три бренди запоказником 1,64 грн/л — AMIC, Shell і U.GO, що знаходиться в управлінні «Нафтогазу України». Схоже в трьох операторів одне — немає податку на прибуток.

На четвертому і п’ятому місці опинилися полтавська BVS (1,4 грн/л) і мережа «Привату» (1,1 грн/л).

«Решта операторів показали результат нижче за 1 грн/л, де й перебували 2021 року. Притому виявити якусь логіку у цьому важко. На одній сходинці опинилися WOG, KLО, «БРСМ» і UPG, які мають абсолютно різну філософію бізнесу й структуру», — зазначає експерт.

«Якщо подивитися на решту фігурантів рейтингу, то результати там невидатні. Воно й зрозуміло: невеликі мережі змушені орієнтуватися на мінімальні цінники великих бодяжників і схематозників, бо в іншому разі треба виходити з бізнесу», — зазначив Сергій Куюн.

На його погляд, головною проблемою ринку є збереження «довоєнних» схем із несплати акцизів і ПДВ.

«На жаль, уже є всі підстави стверджувати, що з поверненням повної ставки податків дедалі більше гравців будуть змушені у тому чи іншому вигляді мати «чорну касу», бо іншого виходу просто не буде», — вважає він.

 

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти