У початок

Погода і санкції: премії на ДП ростуть

Наприкінці жовтня український ринок переходить не тільки на зимовий час, а й на зимовий дизель, це додало пару доларів до премій деяких постачальників. Окрім холодної погоди, додаткові клопоти учасникам ринку принесли санкції США проти «лукойлу», заборона імпорту індійського дизелю й обмеження руху паливних танкерів по румунській ділянці Дунаю.

Премії на залізничні партії у польських трейдерів на умовах DAP Мостиська зросли на $1-2/т, до $62-63/т до котирувань CIF NWE без ескалації. Зі слів менеджерів Unimot, деякі клієнти почали шукати зимовий дизель ще в першій половині жовтня, невдовзі після оголошення заборони на імпорт індійського продукту.

«До нас звернулося кілька невеликих покупців, які заздалегідь придбали по одному поїзду на листопад», — зазначив співрозмовник.

З термінала PERN у Дембогоже поїзди з паливом були продані за $25-30/т до котирувань CIF без ескалації, тоді як жовтневі угоди укладалися на рівні $24-30/т. Учасники ринку оцінюють, що продані обсяги з польських базисів були трохи вищими, ніж у жовтні, через зростання попиту на зимові сорти.

На наступний місяць ORLEN підвищив націнки на залізничні партії з термінала в Журавиці у середньому на $3/т, до $68-69/т, повідомили учасники ринку. Водночас ORLEN Lietuva погодила обсяги з Моцкави за $29/т, це на $1-2/т дорожче, ніж у вересні. Нагадаємо, у жовтні литовський виробник не виділив жодного вагона через проведення ремонту на Мажейкяйському НПЗ. Учасники ринку повідомляють, що в першій декаді листопада ORLEN Lietuva пропонує обмежені автомобільні обсяги ДП, оскільки виробництво ще не відновилося повністю.

Попит на паливо з польсько-литовського напрямку забезпечує не тільки зима, що наближається, але й невизначеність із постачаннями з Угорщини. Відвантаження з цього напрямку почали блимати ще у вересні, а з 23 жовтня припинилися внаслідок пожежі на дунайському НПЗ і санкцій проти «лукойлу», який забезпечував чималу частку постачань нафти на заводи MOL.

«Ситуація на листопад поки що незрозуміла, можуть виділити якісь обсяги, а можуть взагалі нічого не дати», — каже джерело, яке зазвичай у курсі планів постачань.

За своїм сюжетом розвиваються події на півдні. Під час перемовин компанії на листопад законтрактували щонайменше 30 танкерних партій дизпального з Греції за $23,5-28/т до FOB Med залежно від температури застигання продукту й умов оплати. Через підвищений попит ставки фрахту на танкери тримаються в коридорі $42-45/т. Постачання з турецького STAR наступного місяця здійснюватимуться за $24-25/т до FOB Med і вартістю доставлення $40-42/т.

Учасники ринку зазначають, що на ритмічність постачань морського продукту в листопаді можуть вплинути шторми, а також впроваджені Румунією обмеження на рух паливних вантажів через сулінське гирло з 1 листопада.

Постачання баржами з Констанци лишаються під забороною, але в листопаді можуть відновити постачання залізницею через перехід Вадул-Сирет, повідомили enkorr кілька учасників ринку.

«Вагони з Констанци можуть відкрити, щоб збалансувати ринок за заході країни», — ділиться думкою щодо причин пом’якшення заборони один з трейдерів. За попередньою інформацією, залізничні партії з Констанци пропонуються за $30-33/т до CIF Med. З заводу Petrobrazi компанія OMV Petrom продає залізничні обсяги за $55/т до CIF Med. Як зазначають українські компанії, перемовини щодо умов постачання з румунським виробником ще тривають.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти