Волатильність зовнішнього ринку й обмеженість вільних обсягів продовжують тримати ринок дизельного пального в тонусі. Відкриття Констанци хоч і покращило ситуацію з наповненням ринку, але поки канал працює обмежено через брак барж. Тим часом попит залишається сталим переважно через усе активніше використання генераторів.
«Наразі працює відкладений попит. Дизель, який зараз заходить, на ажіотажі розкупили ще тиждень тому», — каже засновник компанії «Мартін Трейд» Володимир Порайко.
Зі слів трейдерів, гарний попит на пальне тримається.
«Ще трохи беруть аграрії. Плюс з’явився попит з боку промислових генераторів, який додав до споживання як мінімум 10%, а то й більше», — зазначив один зі співрозмовників.
Констанца хоч і працює, але пропозиції на напрямку обмеженні.
«Самі румуни почали менше імпортувати, плюс додалася Сербія», — розповів один з трейдерів.
Ціни на румунське пальне поступаються грецьким через премії обсягом $30-33/т і зростання фрахту. Брак барж призвів до збільшення фрахту з $21-22/т у вересні до $29-35/т, або €25-30/т.
Крім того, свою частку до вартості пального з Румунії додає різниця між котируваннями CIF Med і FOB Med: $13-14/т. За підрахунками enkorr, грецький дизель має фору обсягом $7-16/т.
Загалом за тиждень з 3 по 9 листопада з Румунії заїхало 23,8 тис. т, з яких 76% після розблокування 7 листопада: 10,7 тис. т надійшло баржами, решта — суходолом.
За чотири дні минулого тижня, з 10 по 13 листопада, баржами надійшло щонайменше 9,1 тис. т ресурсу. Загалом за ці дні постачання по річці Дунай становили майже 25,5 тис. т, або 26% від загального імпорту.
На 14 листопада вхідна вартість пального на півдні залежно від напрямку становила близько 48,10-48,75 грн/л. Водночас пропозиції варіюються у межах 49,40-50,50 грн/л залежно від дня завантаження. У цьому діапазоні продавала більшість: ЗНГК, УНТК, «Мартін Трейд», «Дюваль компані», «Агророзвиток», «Нексен Ойл» та ін..
«Попит на ресурс, який заїде наприкінці тижня й на початку наступного (16-17 листопада — ek), слабкий, тому з огляду на нього доводиться знижувати ціну. Те, що в наявності зараз, продається дорого», — зазначив один зі співрозмовників.
Загалом постачання на південь продовжують потерпати через погодні умови. У першій половині тижня туман на Сулині зупинив канал, що призвело до скупчення суден на вході.
«Є збої на всіх напрямках. Це призводить до затримок у постачанні. І як наслідок — додаткових витрат на простої», — зазначив один з трейдерів.
На заході теж є проблеми з доставлянням пального через складнощі на залізниці. Хоча порівняно з півднем пропозицій на напрямку більше.
За перші чотири дні минулого тижня на захід у вагонах щодня прибувало в середньому 14,4 тис. тонн пального, що на 44% більше, ніж попереднього тижня. Раніше відкриття порту «Констанца» дозволило розмитнити щонайменше 11 тис. тонн залізничних партій пального.
Окрім того, почав заїжджати по залізниці й дизель від ORLEN Lietuva: 9-12 листопада було імпортовано 8,9 тис. т ресурсу. Автопартії залишаються обмеженими.
З’явилися на ринку і незначні обсяги трубного дизелю зі Словаччини. Прямі імпортери — «Люкс Країна», «Сокар Енерджі Україна» — пропонують ресурс за 51,50-51,90 грн/л. У «других рук» — «Дюваль компані» і «Юкас Петроліум» — вартість 51,50 грн/л і 51,78 грн/л відповідно.
Станом на кінець минулого тижня у Волинській і Львівській областях ресурс можна придбати за 50,20-51,40 грн/л. До 51 грн/л пропонують пальне ЗПЕК, UPG, «Мартін Трейд», «Юкас Петроліум», «Агророзвиток».
У Чернівецькій області дизель коштує 50,70-51 грн/л. Продають його «Мартін Трейд», ОККО, «Ойл Старт», УНТК, «Юкас Петроліум», «Агророзвиток», «Укрєвротрейд».
Зі слів представників паливних компаній, наразі на захід надходить «зима» з температурою фільтрації -250С, а ресурс ORLEN зі ще більшим запасом морозостійкості.
На південь поки продовжує надходити «єврозима» (-150С). Зі слів трейдерів, у Констанці вже думають, як за допомогою присадок покращити показник до -200С.
* * *
Трейдери не беруться прогнозувати, що буде з цінами на пальне найближчим часом через високу волатильність котирувань і нестабільний валютний курс.
Загалом за тиждень із 7 по 13 листопада ціни в Європі зросли на $13,4/т (0,56 грн/л) з одноденним стрибком в трохи більш як $30/т (1,26 грн/л). Згідно з даними Investing.com, 14 листопада ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі знову зросли на $27/т після падіння на майже $66/т.

Водночас, за даними Мінфіну, тижневий приріст долара становив 0,20 грн/$, євро — 0,43 грн/€.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти