У початок

Санкції США ускладнили експорт російської нафти арктичним маршрутом

Постачання російської нафти через Північний Льодовитий океан стикається зі зростаючими затримками через санкції США — це черговий приклад того, як обмеження посилюють тиск на енергетичну торгівлю москви, пише Bloomberg.

Океанські танкери цього року доставляли сиру нафту до північного Китаю з арктичних і балтійських портів росії Північним морським шляхом майже на три тижні довше, ніж торік. Середній час рейсу — від завантаження до розвантаження — цього року становив близько семи тижнів, причому кілька суден досі не завершили постачання. Усі ці танкери перебувають під санкціями Управління з контролю за іноземними активами США (OFAC).

Збільшений час рейсу контрастує з маршрутом через Суецький канал, де затримки були мінімальними. Більшість постачань через Суець здійснюються суднами, які не потрапили під санкції США.

Ці труднощі свідчать про те, що заходи США ускладнюють російську нафтову торгівлю, хоча й не блокують її повністю. За даними Bloomberg, експорт російської сирої нафти морським транспортом скоротився за останні тижні. А Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) у четвер заявило, що санкції США створюють «значний ризик зниження» для перспектив видобутку в росії.

Минулого місяця Вашингтон вніс до чорного списку двох найбільших виробників росії, намагаючись змусити москву припинити розв’язану нею повномасштабну війну проти України. Це означає, що експортери, які забезпечують близько 70% потоків, а також велика кількість танкерів, тепер перебувають під санкціями.

Північний морський шлях уздовж арктичного узбережжя росії мав би забезпечити швидші постачання до північного Китаю, ніж традиційний маршрут через Суецький канал. Використання північного маршруту майже вдвічі скорочує тривалість рейсу з мурманська й зменшує відстань від балтійських портів «приморська» й «усть-луги» на 30%.

Із 18 постачань сирої нафти через Арктику цього року — порівняно з 20 минулого — 11 суден здійснили перевантаження з судна на судно поблизу тихоокеанського узбережжя росії, причому їхні транспондери не передавали сигналів.

Ця практика, яка передбачає переміщення нафти з одного танкера на інший у відкритому морі, ускладнює відстеження напрямку вантажів. Вона також додає витрати й час до постачання.

Усі танкери, що перевозили сиру нафту через Арктику цього року, перебувають під санкціями США. Більшість із них також внесено до чорного списку Великої Британії та Європейського Союзу. Затримки й переспрямовування вантажів схожі на ті, що спостерігаються у невеликої кількості суден, які завантажують російську сиру нафту в тихоокеанському порту «козьміно» й зрештою розвантажуються в китайських портах.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти