У початок
Рухаємося тільки вперед: Shell в Центральній і Східній Європі

Рухаємося тільки вперед: Shell в Центральній і Східній Європі

Також є російською мовою

Спецпроєкт

Олександр Колякін, генеральний директор мережі АЗС Shell у країнах Центральної і Східної Європи, поділився своїм баченням тенденцій розвитку енергетичної галузі в нинішніх умовах, а також розказав про успіхи компанії в реалізації стратегії сталого розвитку.

– Яка частка припадає на роздрібну торгівлю у глобальній діяльності компанії Shell?

— Наразі Shell – найбільша у світі мережа АЗС, яка надає широкий спектр послуг роздрібної торгівлі й нараховує понад

  • 46 тис. АЗС у близько 80 країнах;
  • 30 мільйонів клієнтів, які щодня обслуговуються на АЗС компанії;
  • 12 тис. мінімагазинів, які пропонують широкий асортимент супутніх товарів;
  • 90 тис. зарядних точок для електромобілів, із яких близько 8 тис. – на майданчиках Shell і нових локаціях.

Як видно із цих даних, окрім суто реалізації пального, нині ми задовольняємо все більше супутніх потреб наших клієнтів. А завдяки розширенню спектру таких послуг наші АЗС стають у подорожах одними з пунктів відвідування з метою відпочинку і користування послугами, а не лише зупинкою в дорозі, щоб заправити автомобіль.

Ми маємо доволі сміливі глобальні амбіції щодо роздрібної торгівлі, оскільки вона для Shell – стратегічний напрям зростання. Shell Mobility завжди буде надійним маяком на дорогах світу, а це широкий асортимент якісного пального, приємний і комфортний відпочинок під час подорожі, широкий асортимент супутніх і продовольчих товарів та послуг. Тож ми плануємо, що незабаром досягнемо таких результатів: 55 тис. АЗС у майже 90 країнах; 40 мільйонів клієнтів АЗС щодня; 15 тис. мінімагазинів; 500 тис. зарядних пунктів для електромобілів.

Маркетингова діяльність, частиною якої є роздрібна торгівля, як бачимо, безупинно розвивається. До речі, 2020 року вона становила понад 50% від скоригованого прибутку компанії Shell.

– Якими тенденціями характеризувався розвиток мережі АЗС Shell у Центральній і Східній Європі торік? Якими є пріоритети її розвитку на найближчі роки?

— Наша мережа АЗС у країнах Центральної й Східної Європи динамічно розвивається. По-перше, за останні чотири роки ми модернізували наші магазини в цих країнах. По-друге, станом на 2021 рік ми мали вже понад 1 550 АЗС й надалі стрімко розширюємося. По-третє, торік у нашій мережі АЗС ми представили новий бренд — Shell Café, водночас було оновлено дизайн понад половини наших заправних станцій. Ця модернізація триватиме й 2022 року.

По-четверте, ми активно розвиваємо асортимент наших послуг: наприклад, запущено такі опції, як доставка додому (Uber Eats у Польщі, NetPincer в Угорщині) й змога відправлення й отримання посилок (нещодавно розпочато співпрацю з компанією PointPack у Польщі). Раніше ми відкрили дві заправні станції скрапленим природним газом (СПГ) у Польщі, а буквально днями розпочали роботу ще дві.

По-п’яте, що вкрай важливо для розвитку енергетичної складової планети в майбутньому, — ми інвестуємо в розвиток мережі зарядних станцій для електромобілів як власних, так і партнерських.

Найближчими роками пріоритетним завданням буде розширення нашої мережі АЗС, завершення ребрендингу Shell Café, масштабне розширення роздрібної торгівлі супутньою продукцією й товарами і послугами, і що важливо — подальше сприяння сталому розвитку та енергетичному переходу за принципом «Більше електромобілів та СПГ».

– Як на галузь уплинула пандемія? Наприклад, в Україні процвітали підприємства роздрібної торгівлі. Криза у період 2008–2009 років, коли компанії довелося згорнути свою діяльність у багатьох країнах, внесла певне відчуття скептицизму. А сьогодні?

— Гадаю, для об’єктивної відповіді на ці питання варто зазначити, що в різних країнах склалися різні ситуації. Однак, на мій погляд, є певні стійкі й спільні для всіх тенденції, які ми можемо простежувати і які підкріплені дослідженнями.

Перша тенденція, спричинена пандемією, — це зміна поведінки споживачів. Нинішній споживач більше дбає про безпеку, важливим для нього є легкість виконання покупок, а також він більше вимог висуває до набору зручностей (наприклад, близьке розташування АЗС, універсальних крамниць та інших сервісних пунктів до власного помешкання).

Друга тенденція — зростання використання електромобілів і питання сталого розвитку загалом. У межах ініціативи «Fit for 55» Європейський Союз прагне досягнути нових цілей щодо зменшення викидів автомобілів до 2030 і 2035 років. Однак для цього потрібен якісно новий асортимент пального — насамперед альтернативного — як для легкових, так і для вантажних автомобілів. Ми вже простежуємо швидкий розвиток електромобільності, особливо в Західній Європі у секторі легкових автомобілів. Приємно відзначити, що в Україні ця тенденція теж із кожним роком набуває все більшого поширення.

І компанія Shell до цього готова. Наші рішення Shell Recharge (також відомі як NewMotion) — це послуги, які включають мобільний додаток, платіжну картку, яка надає доступ до 250 тис. пунктів підзарядки у понад 35 країнах (найбільшій мережі підзарядки в Європі). Ми вже впровадили NewMotion на деяких ринках Центральної й Східної Європи (наприклад, у Польщі) у співпраці з клієнтами сектору B2B, щоб допомогти їм у розвитку своєї електромобільності.

Завдяки цьому ми стаємо не лише одним із найбільших у світі надавачів послуг із підзарядки електромобілів, а й компанією з найдинамічнішими темпами розвитку в цьому напрямі: так, ми додаємо новий пункт підзарядки в середньому кожні 20 хвилин, однак плануємо ще більше прискорити ці процеси! До 2025 року маємо намір встановити півмільйона пунктів підзарядки, включаючи щонайменше 30 тис. пунктів Shell Recharge на наших станціях та в нових місцях.

Проте концепція сталого розвитку стосується не лише пального. Ми зосереджуємося також на нашій власній операційній діяльності. Так, у більшості країн Центральної і Східної Європи ми закуповуємо «зелену» електроенергію для живлення наших станцій, встановлюємо фотоелектричні пристрої на деяких заправних станціях. Екологічний чинник ураховано навіть у супутній діяльності: це екологічність нашої продукції (зокрема використання екологічної упаковки) і організація ефективного (роздільного) сортування відходів на станціях.

Отже, можу з упевненістю сказати, що зазначені вище тенденції споживачів було враховано на наших АЗС, оскільки наші рішення пропонують широкий спектр послуг, товари повсякденного попиту, загалом клієнти можуть отримати все їм необхідне, з дотриманням заходів безпеки. Принагідно зазначу, що на багатьох ринках Shell була першою компанією, яка запровадила низку заходів безпеки в умовах пандемії COVID-19 (наприклад, пластикові щити в локаціях активного спілкування з клієнтами й відвідувачами), оскільки ми змогли швидко запозичити досвід тих країн, які першими пройшли через пандемію (Китай).

– Чи можна стверджувати, що питання якості пального в Європі вже не актуальне? На яких передових лініях наразі триває «боротьба» за клієнтів?

— Я переконаний, що якість пального є й завжди буде важливим чинником для споживачів. Існує низка вимог, які висуваються до цієї якості. Це стандарти виробництва, транспортування й зберігання, які мають бути найвищими, а також добавки, що використовуються для покращення роботи автомобільного двигуна.

Як я бачу, зі зростанням цін на пальне споживачі стають ще вибагливішими до пального з огляду на співвідношення «ціна — якість». Тож ми дуже пишаємося своїм пальним, зокрема V-Power, недарма ж у більшості країн споживачі віддають нам провідні місця, коли йдеться про високоякісне пальне.

Наразі в Європі гострою проблемою постає нестача водіїв, зокрема водіїв бензовозів, а це створює додаткові труднощі в підтриманні високих стандартів і доступності продукції. Однак ми цілковито впевнені в якості чудових брендів, які пропонуємо. Наприклад, уже згадане пальне Shell V-Power, а також мережа Shell Café, що набуває все більшої популярності серед відвідувачів АЗС. До цього варто додати й професійну роботу мотивованих команд на АЗС, які чуйно ставляться до потреб і бажань кожного клієнта.

Водночас ми бачимо, що все більше й більше споживачів переймаються збереженням довкілля. Тому 2021 року поки що в Угорщині ми представили пропозицію, яка полягає в тому, щоб допомогти водіям відшкодувати обсяги викидів під час їзди на автомобілях за допомогою наших екологічних рішень.

– Чи відбулися якісь зміни у структурі споживання пального? Наприклад, чи зменшилося споживання дизельного пального приватним транспортом завдяки Dieselgate?

— Ситуація насправді значно відрізняється на різних ринках. За останні декілька років простежується низка тенденцій, які впливають на споживання.

Якщо взяти громадську площину, то не в останню чергу на діяльність людей впливає COVID-19: пандемія спричинила зміну попиту й поводження в багатьох сферах життя. Так, щоб уберегти своє здоров’я, люди стали більше працювати вдома, водночас вони з більшою осторогою ставляться до громадського транспорту. Змінюється ставлення й до відпусток: у деяких країнах з пересторогою ставляться до подорожей за кордон, тому громадяни інколи надають перевагу зонам відпочинку в межах своєї країни.

Щодо виробничо-збутової площини, то на збільшення кількості нових автомобілів впливає ряд логістично-виробничних факторів, що може позначитися на динаміці ринку вживаних автомобілів. Цю ситуацію ще зовсім не врегульовано. Тож, імовірно, мине ще приблизно рік, перш ніж ми зможемо чіткіше визначити, які тенденції залишаться з нами надалі.

Однак наразі достеменно очевидно те, що енергетичний перехід — пришвидшується! У регіоні ми фіксували значне збільшення кількості електричних і гібридних легкових автомобілів, а щодо вантажівок, то спостерігалося активніше використання СПГ як гарного способу зменшення викидів уже сьогодні.

– Яке місце посідає СПГ у попиті на придбання пального? Як відомо, його споживання поки що доволі низьке. Чим це викликано?

— Shell прагне скоротити виробництво традиційного пального на 55% до 2030 року й забезпечити більше низьковуглецевого — як от біопального для автомобільного й авіаційного транспорту й водню.

Згідно з дослідженнями компанії Shell, 2020 року в Європі 12 000 вантажівок уже заправлялося ЗПГ, що на 5 000 більше, ніж роком раніше.

СПГ — це наразі оптимальне й доступне альтернативне пальне для вантажного автомобільного транспорту. Без використання таких газових рішень (СПГ і біоСПГ) скорочення в середньостроковій перспективі обсягів викидів від вантажівок, як це передбачає ЄС, буде вельми складно реалізувати або й узагалі неможливо. Зазначу, що розробка й масштабне використання СПГ може допомогти скоротити викиди парникових газів від вантажівок до 22% у всьому паливному ланцюжку (порівняно зі звичайним дизельним пальним). Великою перевагою СПГ для двигунів є також зниження рівня шуму приблизно на 50% (порівняно з дизельним двигуном).

Ми належимо до консорціуму bioLNG Net, кінцевою метою якого передбачено 39 заправних станцій СПГ у Польщі, Німеччині, Нідерландах, Бельгії, Франції й Іспанії. Попит на цей вид пального стрімко зростає, і ми очікуємо, що впродовж наступного десятиліття він іще більше прискориться, особливо внаслідок упровадження біоСПГ, який передбачає можливість різкого скорочення обсягів викидів та, врешті, й значну економію.

Я пишаюся тим, що в Центральній і Східній Європі така пропозиція стає реальністю завдяки відкриттю відповідних заправних станцій: приміром, у Польщі вже повноцінно працює чотири станції. Наразі ми перейшли до впровадження цих рішень в Угорщині, а згодом перейдемо й до інших країн.

– Як відбувається просування альтернативних видів пального, наприклад, водню, біопального?

— Водень має достатній потенціал, щоб стати важливим пальним у майбутній низьковуглецевій транспортній системі. Електромобілі з водневими паливними елементами (ЕВПЕ) є однією з численних технологічних інновацій, яка може допомогти у скороченні обсягів викидів і сприяти зменшенню забруднення повітря. Зауважу, що й водіям поводитися з ним буде зручніше.

У довгостроковій перспективі водень може допомогти значно зменшити обсяги викидів CO2 від автомобільного транспорту в усьому ланцюжку виробництва й споживання пального (від виробництва сировини до використання пального — або, як іще кажуть, «від свердловини до колеса»). Варто врахувати й вельми важливий чинник, що електроенергія, необхідна для отримання водню, теж вироблятиметься за допомогою технологій відновлювальної енергетики, таких як вітрова чи сонячна станція.

Перспективними є й водневі технології, які гарантують, що таке пальне буде доволі простим у зберіганні. Енергія зберігається як стиснена воднева субстанція, а не в акумуляторі. До речі, водневі заправні станції Shell уже працюють у Німеччині, Нідерландах, Великобританії, Японії, США й Канаді.

Проте, на мій погляд, у впровадженні в життя цих проєктів вирішальну роль відіграє комплексний підхід із залученням партнерів. У вирішенні поставлених завдань ми працюємо в рамках партнерств із H2 Mobility та H2Accelerate (в останньому ми взяли на себе зобов’язання щодо співпраці у створенні умов для масового впровадження вантажівок із водневим двигуном у Європі). На сьогодні компанії Daimler Truck AG, IVECO, OMV, Shell і Volvo Group взяли на себе зобов’язання співпрацювати в сприянні створенню умов для масового виводу вантажівок із водневим двигуном на ринки Європи.

На мій погляд, біопальне теж відіграє важливу роль у декарбонізації світу. Очікується, що завод біопального в Роттердамі запустить виробництво 2024 року. На ньому за допомогою передових технологій, розроблених компанією Shell, виготовлятиметься низьковуглецеве пальне. Зокрема, відновлюване дизельне пальне з відходів: відпрацьованої харчової олії, тваринного жиру й інших промислових і сільськогосподарських відходів. Сировинну базу доповнить низка сертифікованих екологічно чистих рослинних олій (таких як ріпакова), доки не стане доступною екологічно ще чистіша сировина. Принагідно зауважу, що завод не використовуватиме як сировину пальмову олію першого віджиму. Екологічне авіаційне пальне (ЕАП) у майбутньому становитиме понад половину обсягу виробництва у 820 тис. тонн на рік, а іншу половину — відновлюване дизельне пальне. Shell може скоригувати цей баланс задля задоволення попиту клієнтів.

Ці низьковуглецеві види пального допоможуть задовольнити зростаючий попит у транспортному секторі, включаючи сектори, які важко підлягають декарбонізації, як от вантажний та авіаційний транспорт. Наразі частка ЕАП становить десь 0,1% від авіаційного пального на глобальному рівні. Інвестиції Shell допоможуть збільшити обсяги виробництва ЕАП, а це вкрай важливо, щоб авіаційна галузь зменшила рівень вуглецевих викидів.

– Які особливості українського ринку, передусім чим він відрізняється від інших країн регіону, з якими ви працюєте?

— Українські клієнти, як на мене, вимогливіші й не так охоче готові йти на компроміси, якщо йдеться про якість. Серед країн Центральної і Східної Європи в Україні, до речі, найвищі показники використання V-Power, а також послуг нашого бренду Shell Café: так, чи не кожен другий відвідувач під час зупинки на АЗС придбаває чашечку кави. А це достеменно свідчить про визнання наполегливої праці нашої місцевої команди, яка дбає про ці чудові бренди.

– Чи панує серед персоналу боязнь скорочення штату? Наскільки популярні заправні станції самообслуговування?

— Із 2021 року загалом ринок праці доволі напружений і нестабільний, при цьому на багатьох ринках рівень безробіття залишається дуже низьким. А якщо додати ще вплив COVID-19, то це може призвести до значного дефіциту робочої сили, надто в транспортній галузі (наприклад, брак водіїв для автомобільної доставки пального).

Нашу стратегію спрямовано насамперед на створення кращих зручностей і комфортних умов перебування на АЗС для наших клієнтів, на розширення пропозицій. Однак зауважу, що на автоматичних заправних станціях весь потенціал таких зручностей і комфорту реалізувати складно. Водночас високий рівень повноцінного сервісу потребує й наявності працівників із належною підготовкою. Тому впродовж останніх кількох років ми інвестували в розробку інструментів, які забезпечують комунікацію з персоналом наших заправних станцій, а також проходження електронного навчання світового рівня на платформі WorkJam. Ми створили Академію Shell Café для навчання персоналу кавової справи й набуття компетенцій сервісу найвищого рівня. Торік запустили Програму підвищення кваліфікації керівників АЗС, спрямовану на розвиток практичних навичок керівництва АЗС щодо забезпечення здорових і безпечних умов для наших працівників і клієнтів.

– В Україні відбуваються справжні перегони за оригінальність і різноманітність харчування на заправних станціях. Мережі АЗС змагаються в найкращих рецептах хот-догів, запроваджують лінійки веганських страв, навіть облаштовують повноцінні ресторани й готелі на територіях станцій. А які тенденції в ЄС?

— Справді, як я вже зазначав, саме в умовах пандемії можна простежити, як набирає популярності тенденція зручності. Тому ми розробили стратегію 50/50 у своїй роздрібній мережі й поставили перед собою амбітну мету: до 2025 року отримувати 50% маржинального прибутку від товарів і послуг (не враховуючи пального). Це включає, серед іншого, й кулінарну продукцію, і типову гастрономічну лінійку продуктів харчування, і автомобільні товари, і послуги (наприклад, мийку автомобілів). На багатьох ринках такий підхід уже впроваджено, тому ці амбіції цілком реальні й відповідають споживацьким потребам. Для прикладу, у Швейцарії товари повсякденного вжитку стали затребуванішими, ніж... пальне! Причому пропонуються в будь-який час доби, що вельми зручно для людей.

Задля досягнення цієї амбітної мети (50/50) в регіоні Центральної й Східної Європи ми плануємо зосередитися на трьох чинниках.

Чинник 1: Участь у ключових партнерських відносинах з непаливними брендами. Це передбачає постійний розвиток співпраці з нашими партнерами. Хочу навести декілька прикладів міцного партнерства компанії Shell: це співпраця з Billa в Чеській Республіці, із Tesco в Угорщині. Нашим ключовим партнером залишається компанія Costa Coffee, продукція якої наразі пропонується на заправних станціях Shell у Польщі й Чехії.

Чинник 2: Інвестиції в наявні й нові заправні станції. Упродовж багатьох років ми керувалися метою забезпечити клієнтам відчуття комфорту на наших заправних станціях. Саме тому торік завершили процес модернізації наших об’єктів у Польщі. На інших ринках Центральної й Східної Європи цей процес іще триває. Він найбільший у нашій історії діяльності. І вже можемо похвалитися тим, що модернізували 80% заправних станцій. У рамках цього процесу в усій мережі АЗС було оновлено магазини й зони обслуговування клієнтів. Також додали окремі послуги, серед яких автомийки.

Чинник 3: Розроблення власних торговельних марок. Це вкрай важливий чинник, що передбачає розвиток нашої власної торговельної марки. Як відомо, наше пальне преміум-класу Shell V-Power — доволі успішний бренд у всьому світі. Тому, відповідно, наша наступна мета – формування не менш популярного й упізнаваного бренду власних кафе й послуг харчування.

– Компанія Shell відновила роботу своїх кафе в Центральній і Східній Європі, зокрема й в Україні. У чому полягає основне повідомлення для клієнтів від такого відновлення роботи?

— Shell Café є надзвичайно важливим елементом нашої стратегії 50/50, який відповідає умовам третього із зазначених вище чинників. Shell Café — це новий бренд і водночас концепція, яка стосується насамперед кави преміум-класу. Shell Café поступово замінить поточні концепції компанії Shell щодо харчування й споживання кави на АЗС. Пропозиція охоплюватиме такі напрями, як свіжозварена кава різних видів і широкий асортимент продуктів харчування.

Наше рішення ґрунтувалося на численних дослідженнях, проведених на різних ринках. Приміром, у Польщі ми дізналися, що 80% любителів кави п’ють цей напій поза домівкою, причому 41% із них купують її на заправних станціях.

Тому ми вирішили створити не просто хорошу, а найкращу «Каву із собою». Для цього залучили експертів зі всього світу для розроблення концепції Shell Café. Успішність Shell у реалізації цього проєкту гарантується, з одного боку, тим, що компанія позиціонує себе як одне з найбільших підприємств роздрібної торгівлі у світі. А з другого боку — нашим міжнародним досвідом: щодня ми обслуговуємо понад 30 мільйонів клієнтів по всьому світу.

Я дуже пишаюся тим, що регіон Центральної і Східної Європи особливо сприяв розвитку цього бренду: першу в світі заправну станцію у форматі Shell Café було відкрито 2020 року в Чеській Республіці, і це був перший регіон у світі, який запровадив цю концепцію у всій мережі АЗС!

Ми наполегливо працюємо над розробленням найкращих рецептів запашного напою на основі наших власних купажів кави, зерна якої сертифіковані Rainforest Alliance Certified™. Також ми продуктивно працювали над новим обладнанням і облаштуванням приміщень кафе, їх візуальною впізнаваністю.

Та найголовніше те, що наша кава — це не просто звичайний продукт харчування. Кава від Shell — це пристрасть, мить без турботи й повне розслаблення. Ми сконцентрували свої зусилля на постійному розвитку знань і навичок наших співробітників, для чого створили Академію Shell Café. У ній навчаємо тисячі майстрів сфери обслуговування у регіоні Центральної й Східної Європи.

Усе це сприяє виконанню нашої обіцянки клієнтам: «Крафтова кава, приготована з турботою, — варта, щоб зупинитися». Запуск концепції Shell Café у Центральній і Східній Європі перевершив усі наші очікування, тож ми неймовірно задоволені, що зможемо ще більше радувати наших клієнтів щодня.

– Ураховуючи ваші особисті компетенції у сфері інформаційних наук і знання математики, а також захоплення цифровізацією, чи застосовуєте ці навички для забезпечення розвитку кластеру Центральної й Східної Європи? Якщо так, то наведіть кілька прикладів?

— Упродовж останніх кількох років у регіоні Центральної й Східної Європи ми інвестуємо рекордні кошти в інформаційні технології: зокрема, замінили наші касові системи на більшості ринків і наразі перебуваємо в процесі заміни систем обробки програм лояльності та CRM. Ми переглянули нашу архітектуру й переорієнтувалися на використання API, замінивши деякі застарілі парадигми. Впроваджуємо нові рішення також для наших клієнтів, починаючи від надання змоги оплати через мобільні пристрої й завершуючи касами самообслуговування. А нещодавно випробували роботів-офіціантів на одній із наших заправних станцій у Польщі. І до речі, я дуже пишаюся командою, яка почала використовувати розширений аналіз даних і машинне навчання в повсякденних операціях.

– Які цінності бренду Shell найбільше вас надихають?

— Кожен, хто стає частиною Shell, починає помічати, що охороні здоров’я й безпеці праці в компанії належить центральне місце, незалежно від сфер нашої діяльності. Такий підхід ґрунтується на глибокому переконанні в тому, що кожен має щодня повертатися додому здоровим і що умови праці не мають негативно впливати на стан працівників. Ми розробили Правила техніки безпеки і неухильно їх дотримуємося. Наприклад, їзда — лише з пристебнутим ременем безпеки… Навіть мої діти не можуть собі такого дозволити, щоб не пристебнутися, — настільки це стало «частиною» нашої ДНК. Це справді чудово. У багатьох країнах компанія Shell запровадила належні практики й сформувала найвищі стандарти — які, до речі, почали застосовувати й інші учасники ринку. З позицій безпеки праці це позитивно позначається на нашій галузі загалом.

Другою найголовнішою цінністю є наші співробітники. Робоче середовище в нашій компанії характеризується взаємною повагою, розумінням, соціальним комфортом. Ми працюємо й над тим, щоб «вбудувати» прагнення постійно навчатися в будь-яку нашу діяльність. Різноманітність, інклюзивність і гендерна рівність у нашій компанії — це пріоритети, які завжди на порядку денному. А особливо я пишаюся «Shell в Україні», де 50% жінок обіймають керівні посади: це значно перевищує середній показник у 26% на міжнародному рівні. Та й загалом 50% персоналу в Shell України — жінки. Таких показників вдалося досягти завдяки ретельно продуманій політиці, спрямованій на формування гендерно збалансованої команди компанії, яка сприяє більшому залученню жінок на керівні посади. До того ж, у квітні 2021 року «Shell в Україні» підписала Принципи розширення прав і можливостей жінок (Women's Empowerment Principles, WEPs), ініційовані Глобальним Договором ООН та ООН Жінки. Таким чином, компанія здійснює ще один суттєвий крок у забезпеченні гендерної рівності, впровадженні гендерного балансу й сприянні глобальному руху за розширення прав і можливостей жінок.

Але найбільше мене надихає енергетичний перехід. Боротьба зі зміною клімату – найбільша проблема, з якою сьогодні стикається людство (безсумнівно, за винятком пандемії COVID-19). До 2050 року населення світу може зрости на 2 мільярди, сягнувши загалом 9,7 мільярда. При цьому прогнозується, що приблизно 70% людей проживатимуть у містах. Отже, світ потребуватиме більше енергії. Але саме чистої енергії — якщо ми хочемо досягти мети Паризької угоди щодо кліматичних змін (утримання підвищення глобальної середньої температури у межах 1,5°C порівняно з доіндустріальним рівнем). Це вимагає докорінної трансформації світової економіки й енергетичної системи (енергетичний перехід), щоб суспільство змогло обмежити й узагалі припинити збільшувати загальну кількість викидів парникових газів в атмосферу, досягнувши рівня, відомого як «нульовий рівень викидів». У лютому 2021 року компанія Shell запустила програму «Прискорюючи Прогрес», у якій викладено стратегію, покликану пришвидшити перетворення компанії на енергетичне підприємство з нульовим рівнем викидів нарівні з суспільством свідомо й рентабельно.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти