У початок

За рахунок внутрішнього перероблення можна замістити 3 млн т імпортного скрапленого газу та дизпального – Гавриленко

Також є російською мовою

У результаті збільшення внутрішнього нафтоперероблення Україна стане набагато стійкішою в сфері нафтопродуктозабезпечення і збільшить частку виробництва бензинів до 70%, дизпального – до 35%, скрапленого газу – до 50%. Таку думку висловив директор з управління дивізіоном «Нафта» НАК «Нафтогаз України» Микола Гавриленко в своїй авторській колонці для «Економічної правди».

За його словами, при збільшенні перероблення з поточних 3 до 4,5 млн т нафти «Укртатнафтою» (Кременчуцький НПЗ) ринок отримає додаткових 400 тис. т бензину, а сумарно з шебелинським ресурсом українські НПЗ вироблять близько 1,350 млн т, це забезпечить 70% ринку.

«Тут я солідарний з думкою, що більше цієї частки українським заводам не охопити. З маркетингових, стратегічних та інших міркувань найбільші мережі заправних станцій не стануть повністю переходити на закупівлю бензину в «Укртатнафти», яка управляється конкурентом, групою «Приват» – найбільшим учасником роздрібного ринку», – вважає глава «нафтового» дивізіону.

Топ-менеджер відзначає, що вихід Кременчука на перероблення 7 млн ​​т нафти збільшить частку українського виробництва дизельного пального в балансі з нинішніх 15% до 35% (до 2,5 млн т), а також дасть ринку додатково 250 тис. т LPG, які замістять імпортний обсяг.

Гавриленко звернув увагу на важливість правильного балансування акцизів, щоб знизити частку не тільки скрапленого газу, але і дизпального.

«Здорове співвідношення акцизів і, як наслідок, зниження цін на бензин підштовхне попит на продукт внутрішнього виробництва і дасть змогу замістити сумарно 1,5 млн т імпортного скрапленого газу й дизпального тільки за рахунок зміни паливного кошика», – зазначає він.

«Але паралельно на 1,3 млн т виросте виробництво дизпального і на 0,25 млн т – виробництво скрапленого газу. І це тільки за рахунок «Укртатнафти», але ж потенціал, нехай і не такий значний, є й у Шебелинського НПЗ «Нафтогазу України», – резюмував топ-менеджер.

Сумарний ефект від збільшення перероблення нафти українськими НПЗ, на його думку, – заміщення мінімум 3 млн т, або 35% імпорту світлих нафтопродуктів.

Тим часом, зазначив Гавриленко, для підготовки до збільшеного перероблення нафти «Укртатнафті» знадобиться щонайменше 2 роки й значні інвестиційні кошти.

«Тому якщо ми хочемо до 2023 року вийти на збільшені обсяги виробництва, сигнал від держави повинен надійти вже сьогодні», – підсумував він.

Як повідомляв enkorr, в.о. першого заступника голови правління «Укртатнафти» Руслан Ляпка в одному зі своїх останніх інтерв'ю заявив, що АТ «Укртатнафта» (Кременчуцький НПЗ) вже наступного року може збільшити перероблення нафти до 4,5 млн т.

Нагадаємо, нині у Верховній Раді на розгляді перебуває кілька законопроєктів щодо акцизів на нафтопродукти. Першим було зареєстровано законопроєкт, яким пропонується уніфікувати ставки акцизу на бензин, автогаз і ДП на рівні €139,5 за 1000 л. Його підтримують українські нафтопереробники, які зіткнулися з неможливістю збільшення виробництва нафтопродуктів через скорочення ринку бензинів і зростання ринку скрапленого газу.

У свою чергу Українська асоціація скрапленого газу через своїх парламентських лобістів на чолі з Ніною Южаніною зареєстрували законопроєкт, який передбачає фіксування співвідношення ставок акцизного податку на автогаз на рівні 25% від ставки акцизу на автомобільні бензини. Паралельно було подано аналогічний за змістом законопроєкт, але від депутатів фракції «Слуга народу».

Ще один проєкт закону подав глава Комітету ВР з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус. Він пропонує зменшити акциз на бензин з €213,5 до €169,5 за 1000 л і підвищити акциз на СВГ з €52 до €124,5 за 1000 л. При цьому акциз на дизельне пальне залишити на поточному рівні – €139,5/1000 л.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти