Запаси дизельного пального в Європі збільшилися на 0,8 млн барелів протягом лютого порівняно з січнем, що свідчить про збільшення постачань з інших джерел на заміну російському ресурсу. Про це повідомив старший віцепрезидент з енергетики британської філії RJ O'Brien Limited в Лондоні Олег Гірко.
З його слів, запаси дизелю в Європі у лютому досягли 243,8 млн барелів, тоді як у січні вони були на рівні 243 млн барелів.
«Морські постачання з Азії збільшилися за місяць на 390 тис. барелів на день (б/д), що більш ніж компенсувало втрату 250 тис. б/д з рф», — зазначив він.
Разом із цим Гірко наголошує, що консультанти з FGE передбачають зростання постачань дизелю з російської федерації в березні-квітні, особливо якщо врахувати, що коло покупців продовжує розширюватися.
«Експорт із портів Балтики й Чорного моря може досягти 2,77 млн тонн у березні. Варто зазначити стрімке зростання російського дизелю, який кисне в танкерах біля берегів Марокко і Тунісу в очікуванні покупців. Біля берегів Гани стоїть танкер Theseus із 600 тис. барелів дизелю. Вже другий тиждень моряки грають у карти», — каже він.
«Святе місце пустим не буває. У той час як монстри жанру — Glencore, Trafigura, Vitol — оперативно згорнули справи з росією, менш відомі компанії перехопили ці потоки», — зазначає експерт.
Однак, з його слів, згідно з публікацією FT, Мінфін США намагається підштовхнути великих постачальників до повернення на російський ринок, запевняючи їх, що за дотримання правил «стелі» цін санкції не загрожують.
«Америка явно віддає перевагу трохи перелитому ринку, ніж дефіциту і натовпу виборців, незадоволених дорогим бензином. Важливо зазначити, що «заспокоїти» необхідно весь ланцюжок — судновласників нетіньових танкерів, страхові компанії, й передовсім банки. Так що одного бажання Джо Байдена мало. Будуть потрібні чіткі заходи і більш відкриті/офіційні заяви з боку законодавців. А ось на це поки що навряд чи хтось піде», — переконаний представник RJ O'Brien Limited.
Разом із цим експерт зазначив, що світові ринки акцій продовжують поступальний рух донизу — американський індех S&P500 утратив близько 8% за останній місяць, на стільки ж упала ціна на сорт нафти WTI.
«Висока інфляція, облікова ставка, що зростає, веде до зміцнення долара, одночасно знижують товарні котирування деноміновані тій же валюті. Вчорашнє падіння котирувань нафти було здебільшого спровоковано статистикою американського ринку зайнятості, а точніше несподіваним зростанням кількості безробітних», — зазначає він.
На думку Гірка, ціна на Brent $80 за барель неодноразово служила рівнем підтримки для подальшого відскоку до $85 за барель. «Квітневий газойль торгується зараз на низах середини-кінця лютого, звідки ринок потім відстрибнув на 10%. Технічні індикатори натякають на можливий розворот», — зазначає експерт.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти