Мільйони барелів російського дизельного палива тимчасово зберігаються на нафтових танкерах, поки країна бореться з наслідками санкцій Європейського Союзу, пише Bloomberg.
За даними Kpler, кораблі простоюють біля берегів Європи, Африки й Латинської Америки, що є найбільшим накопиченням плавучих сховищ дизельного пального з росії з початку збору даних у 2016 році. Хоча цей продукт майже напевно буде зрештою звільнено, накопичення вказує на труднощі із заміною покупців російського палива з ЄС. Станом на 5 березня обсяг «зайвого» дизелю складав 4,4 млн барелів.
«Вони продовжували експортувати його, навіть знаючи, що у них немає місця для цього», – каже Марк Вільямс, директор з досліджень короткострокових нафт Wood Mackenzie Ltd. Якщо плавучі сховища й нерозподілені барелі будуть накопичуватися, відбудеться «різке скорочення експорту дизельного пального».
Заборона ЄС на майже весь морський імпорт дизпального й інших нафтопродуктів з росії відрізала країну від її основного експортного ринку. Якщо їй не вдасться знайти нових покупців, експорт може бути зменшено, що призведе до скорочення глобальних постачань пального, яке використовується у всьому, від вантажівок до сільськогосподарського обладнання.
Місця накопичення дизельного пального, яке зберігається у плавучих сховищах, включають узбережжя Марокко й Греції — обидва добре відомі місця для перевезення нафтових вантажів із судна на судно, — що може ускладнити відстеження кінцевого пункту призначення.
Тим часом інший вантаж, The Loop, перебуває біля Бразилії, а Meronas плаває біля берегової лінії Туреччини.
«Це не те, що розміщення російського дизельного вантажу на ринку неможливо», — сказав Віктор Катона, нафтовий аналітик Kpler, додавши, що «це справді питання часу, і особливо сприйнятливості покупця до ризику, а саме чи можна вважати, що купують російське дизельне пальне».
Кількість дизельного пального з росії, що зберігається в плавучих сховищах, не може зростати вічно. Якщо він не знайде притулку, то якоїсь миті експорт країни доведеться скоротити. Зрештою це може навіть вплинути на здатність країни переробляти сиру нафту.
Wood Mackenzie очікує, що експорт дизельного пального в країні складе в середньому 750 тис. барелів на день (б/д) у другому кварталі, порівняно з 1,1 млн у січні.
Більш широке занепокоєння для нафтового ринку полягає в тому, чи скорочення російського експорту дизпального зрештою повернеться до національних операцій з переробки сирої нафти. Через обмежені можливості зберігання ДП значне падіння експорту незабаром змусить російські НПЗ скоротити виробництво.
Wood Mackenzie бачить падіння переробки сирої нафти в країні більш ніж на один мільйон б/д з початку другого кварталу порівняно з січнем.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти