Індія й Саудівська Аравія були основними напрямками для експорту мазуту і вакуумного газойлю (ВГО) з російських портів у жовтні 2024 року, показали дані трейдерів і LSEG.
Повна заборона на постачання нафтопродуктів з рф у країни ЄС набула чинності у лютому 2023 року, але частина російського палива опинилася під ембарго ще в серпні 2022-го, і трейдери були змушені переспрямувати мазут і ВГО в Азію, зокрема на рейдові перевалки з борта на борт (ship-to-ship, STS).
У жовтні 2024 року росія скоротила експортні відвантаження темних нафтопродуктів у напрямку Саудівської Аравії на 9% до вересня, до близько 0,65 млн тонн, на тлі охолодження попиту, оскільки влітку мазут закуповувався переважно для потреб електрогенерації.
Відвантаження мазуту й ВГО з портів рф у напрямку Індії у жовтні зросли на 56% до попереднього місяця, до близько 0,51 млн тонн, тоді як постачання російських темних нафтопродуктів у Китай упало на 35%, до 0,47 млн тонн.
Китай з Індією купують російські прямогонний мазут і ВГО для перероблення як альтернативну сировину дорожчої нафти сорту Urals.
Однак Китай планує переглянути податок на мазут, що імпортується в країну, що в перспективі може збільшити витрати переробників на купівлю палива і призвести до скорочення попиту.
Декілька танкерів, які прийняли на борт у російських портах близько 500 тис. тонн темних нафтопродуктів, прямують у Сингапур, проте частину цих обсягів може бути також постачено у Китай, за даними учасників ринку.
Сингапур — найбільший у світі бункерувальний хаб, і судна часто вказують цей порт як проміжний пункт призначення на своєму довгому шляху з балтійських портів рф до китайських.
Ще близько 200 тис. тонн російських мазуту й ВГО було відвантажено минулого місяця у напрямку Фуджейри до Об'єднаних Арабських Еміратів, третього за величиною світового бункерувального порту.
Близько 220 тис. тонн мазуту й ВГО з портів рф вирушило у жовтні для STS-перевалки на рейдові стоянки поблизу берегів Греції, за даними LSEG.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти