Доходи росії від нафти впали до найнижчого рівня з середини 2023 року, експорт падає вже третій тиждень, а ціни впали на тлі торгової війни між США й Китаєм, свідчать розрахунки Bloomberg.
Потоки сирої нафти з усіх російських портів за чотири тижні до 13 квітня впали до 3,13 млн барелів на день (б/д), найнижчого показника з лютого й приблизно на 320 тис. б/д нижче від свого нещодавнього піка. Використовуючи той самий показник, валова вартість постачань сирої нафти впала приблизно на $80 млн, або на 6%, до $1,29 млрд на тиждень. Це найнижчий показник з періоду, що закінчився 16 липня 2023 року.
росія є ключовим членом ОПЕК+, яка на початку цього місяця вирішила прискорити заплановане збільшення пропозиції. москва не побачить жодної суттєвої вигоди від цього кроку до жовтня, оскільки її власне збільшення спочатку компенсується глибшими скороченнями, якими вона пообіцяла компенсувати попереднє перевиробництво.
Рішення групи щодо випуску продукції, яке було прийнято після оголошення президента США Дональда Трампа про широкі «взаємні» мита, допомогло підняти ціни на нафту до найнижчого рівня за чотири роки.
Зменшення потоків було зумовлене невеликим падінням тижневих постачань, причому останній ефект зростання експорту на початку березня також випав з розрахунку.
Ціни на нафту в москві зазнали ще більшого удару: середня тижнева вартість ключових сортів експорту впала більш ніж на $9 за барель через торгові мита Трампа. Через це фактичні ціни були на 25% нижче від закладеного в російському бюджеті рівня.
Одним із наслідків зниження цін стало відновлення торгівлі нафтою москви для західних суден, яким заборонено перевозити російські барелі, якщо вони продаються вище від граничної ціни в $60 за барель, встановленої після повномасштабного вторгнення в Україну.
Зниження цін на нафту Urals, яка торгувалася минулого тижня приблизно на $10 за барель нижче від цього рівня, призвело до збільшення використання суден, що належать західним компаніям, або використання страхування, отриманого через лондонську Міжнародну групу страхових компаній.
Таке зростання спричинене посиленими перевірками балтійських країн щодо танкерів так званого тіньового флоту, які перевозять російські вантажі через їхні територіальні води. Наприклад, у п’ятницю ВМС Естонії затримали у Балтійському морі підсанкційне судно Kiwala з цього флоту – через підозріле страхування й невідповідність статусу його прапора.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти