У початок

Вартість перевезення російської нафти в Індію впала до мінімуму за два роки

Ставки фрахту для танкерів, які перевозять російську нафту на ключових маршрутах з портів Балтійського й Чорного морів до Індії, впали до мінімуму з моменту введення країнами Заходу цінової «стелі», що позитивно позначилося на економіці нафтоекспорту рф, повідомили Reuters джерела в галузі.

Країни «Великої сімки» (G7) запровадили цінову «стелю» у грудні 2022 року, щоб обмежити прибуток москви від торгівлі нафтою. Відповідно до механізму, західні компанії можуть надавати послуги з перевезення нафти й нафтопродуктів рф за умови дотримання правила цінової «стелі», для цього вони надають письмові гарантії, що вантаж продано дешевше за $60 за барель.

Вартість перевезення російської нафти з балтійських портів в Індію впала до $4,25-$4,50 млн в один бік для вересневих вантажів з $4,7-$4,9 млн у липні-серпні, а з новоросійська (для партій обсягом близько 140 тис. тонн) — до $3,8 млн із $4,3-$4,5 млн у липні-серпні, повідомили джерела.

Таким чином, ставки фрахту на перевезення російської нафти в Індію знизилися на 9-13% у вересні до літніх рівнів, які були мінімальними з 2022 року, показав розрахунок Reuters.

«Вартість перевезень зараз майже така, якою вона була за нормального ринку (до західних санкцій), але працювати, звичайно, важче», — сказало джерело, залучене до перевезення нафти рф, наголошуючи на труднощах з оформленням і необхідності численних погоджень.

Ставки фрахту танкерів для транспортування російської нафти знижуються із загальним ослабленням цін на ринку тоннажу через старт осінніх профілактичних ремонтних робіт на НПЗ по всьому світу.

Так, згідно з даними консалтингової компанії IIR Energy, європейські переробники виведуть з експлуатації для ремонтів у вересні додатково 900 тис. барелів на добу (б/д) переробних потужностей, що знизить попит на перевезення нафти.

Падіння ставок фрахту над ринком нафти рф також пов'язані з наявністю флоту, здатного перевозити російські барелі, зокрема так званого «тіньового» за одночасної присутності деяких західних компаній.

Західні перевізники над ринком нафти рф переважно представлені компаніями, мають реєстрацію у Греції, тоді як суднові компанії, управляючі танкерами «тіньового флоту», переважно базуються у Дубаї, Китаї й країнах Африки.

Одне з джерел припустило, що грецькі судновласники могли посилити присутність на ринку нафти рф на тлі загального падіння рентабельності бізнесу, при цьому очікуване зростання морського експорту з рф у вересні не призвело до підвищення ставок фрахту.

Падіння ставок фрахту відбувається на тлі зміцнення цін на ґатунок в Індії. Так, поточні розрахункові ціни на Urals на базисі FOB у портах «приморськ», «усть-луга» й «новоросійськ» майже на $10 за барель вищі за цінову «стелю».

За даними Reuters, оцінки Urals на базисі FOB майже завжди перевищують $60 за барель з початку 2024 року.

Проте фактична вартість партії залежить від індивідуальних особливостей контракту, включаючи деталі ціноутворення, транспортної складової й додаткових зборів. Як правило, ціна на партію ґрунтується на значенні середнього котирування еталона Brent, наприклад, за місяць відвантаження.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти