Через постійні російські атаки на енергосистему генератори стали необхідним атрибутом для багатьох українців. Проте заправка генераторів вимагає обережності у виборі пального, адже від його якості залежить повноцінна і довгострокова робота пристрою. Про це йдеться у матеріалі видання «Деньги.ua» «Якість пального: як забезпечити надійну роботу генератора».
Експерти, опитані виданням, попереджають, що бензинові генератори, які є найпоширенішими у приватних домогосподарствах, особливо чутливі до якості пального. Вадим Моравський, представник сервісного центру Remtex, зазначає, що у 95% випадків, коли генератори ламаються через пальне, страждають саме бензинові.
«Використання бензину з вищим октановим числом, ніж зазначене виробником, може призвести до детонації й перегріву двигуна, що негативно впливає на його основні елементи», — каже він.
Микола Худолій, директор випробувального центру паливно-мастильних матеріалів, наголошує на небезпеці спиртових бензинів: «При концентрації спирту до 10%, як у паливі марок Е5 або Е10, двигун може працювати стабільно. Однак Е30 чи Е40 категорично не підходять для бензинових генераторів, оскільки це спричиняє корозію паливної системи й проблеми із запуском узимку».
Також Сергій Шмигельський, керівник майстерні з ремонту генераторів «Квітка.Сервіс», попереджає про можливість використання агресивних домішок у пальному.
«Такі речовини можуть розчиняти оливу або виділяти нагар при згорянні, що призводить до швидкого зношування двигуна й закоксування каналів поршневої», — каже експерт.
Дизельні генератори менш чутливі до якості пального, але і для них важливо використовувати відповідний до сезону дизель.
Головний аудитор сертифікаційного експертного центру «АСУ» Олександр Лютий наголошує, що якість дизельного пального, особливо взимку, має велике значення. «Якщо у нього невідповідна гранична температура фільтрованості, воно не матиме текучості або застигне, а парафінові відкладення, які утворяться, окислять систему і потребуватимуть очищення», — каже експерт.
Проте існують й інші причини, коли поломку дизельного генератора провокує пальне. Так, Микола Худолій зазначає, що «підвищений вміст сірки у дизельному пальному знижує термін служби оливи й збільшує агресивність викидів, які шкідливі для людського організму».
«Дизель з якогось міні-НПЗ обов’язково матиме гіршу температуру спалаху (а це свідчить про погано розділені фракції), що потягне за собою зниження цетанового числа й погіршення змащувальних властивостей пального. А це вливає на механізм згоряння й може викликати корозію», — зазначає він.
На думку директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, якість пального залишається серйозною проблемою через зниження контролю під час воєнного стану. Особливо гостро проблема якості стосується бензинів, оскільки їх легше підробляти.
«Дизпальне, як і скраплений газ, елементарно нема з чого робити, це може бути винятково перероблення нафти чи газоконденсату», – каже Куюн. З його слів, виробництво на міні-НПЗ зараз невелике, бо багато таких підприємств було зруйновано росіянами або вони самостійно зачинились через брак і дорожнечу сировини. Крім того, вихід дизпального на так званих «мініках» невеликий, у межах 15%. Проте сліди цієї брудної солярки періодично спливають у дослідженнях як понаднормовий вміст сірки.
Зокрема, нагадаємо, такі випадки виявило нещодавнє розслідування журналістів видання «Апостроф TV». Воно виявило перевищення вмісту сірки у 6-7 разів у дизпальному мереж «БРСМ-Нафта» й Мotto та вміст спиртів у стандартних бензинах на рівні 25-35%.
«Дешева рибка – погана юшка. Цю народну мудрість має пам’ятати кожен споживач пального. Тож низька ціна – перша ознака фальсифікату й низької якості», – додає Сергій Куюн.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти