Вартість фрахту нафтових танкерів на маршрутах із російських портів до середини серпня практично перестала знижуватися, навіть незважаючи на обіцяне рф обмеження експорту на 500 тис. барелів на добу (б/д). Це випливає з огляду агентства Argus «Нафтотранспорт».
Так, вартість фрахту суден Aframax і Suezmax з новоросійська до західного узбережжя Індії збереглася на рівні $3,9 млн і $4,4 млн за рейс відповідно, як і наприкінці липня. Крім того, страховка для суден у регіоні здорожчала до $1 млн (приблизно на $200 тис.) за рейс через військові ризики, пов'язані зокрема з атаками українських дронів, що почастішали. При цьому ставки з портів Балтики в індійському напрямку, навпаки, знизилися на $200 тис. і становлять $4,85 млн за рейс.
Вартість фрахту суден із російських портів уповільнила своє падіння через зменшення кількості суден, які готові перевозити російську нафту.
Низка судновласників переспрямували свій флот з російських портів, оскільки вони побоюються вторинних санкцій з боку США, тоді як російська нафта з липня торгується за ціною, вищою від встановленої країнами G7 «стелі» на рівні $60 за барель.
Йдеться в основному про грецькі компанії, повідомляє «Коммерсант». Але деякі з них, незважаючи на санкційні ризики, продовжують надавати свій флот для перевезення російської нафти. Співрозмовники видання в галузі вважають, що компанії, що пішли з ринку перевезень російської нафти, буде заміщено. Зокрема російські компанії продовжують залучати судна для збільшення свого тіньового флоту.
Світові ставки фрахту за умов жорсткої конкуренції між судновласниками і натомість обмеження пропозиції рф і Саудівської Аравією продовжують знижуватися.
«У регіоні Атлантики, Середземномор'я кількість наливного флоту переважає кількість вантажів, що пропонуються до перевезення. Багато суден, які раніше працювали з російськими вантажами, зараз стоять в очікуванні, і судновласники погоджуються на зниження вартості оренди», — зазначив один із брокерів.
Ставки фрахту для морського експорту росії мають зрости у вересні-жовтні, у міру того, як російський експорт збільшуватиметься, вважає Віктор Катона з Kpler. У липні-серпні морський експорт становив 3-3,1 млн б/д, проте до жовтня ринок має повернутися до колишніх показників — 3,5 млн б/д і вище. З його слів, замість 145 танкерів на місяць до жовтня середньомісячне використання зросте до 160 танкерів.
Незважаючи на зростання так званого сірого флоту, приблизно третина постачань все ще відбувається з використанням європейських, переважно грецьких судноплавних компаній, зазначає пан Катона. Підвищені темпи експорту неминуче підвищать ставки фрахту маршрутом Прибалтика—Індія якраз у тієї миті, коли європейські нафтові ринки йдуть «у сплячку», викликану сезонними ремонтами на НПЗ.
У Чорному морі ставки фрахту, що досягли мінімуму в середині серпня, останні два тижні зростають. Обсяг страхової виплати на військові ризики зріс, принаймні на $200 тис., і становить уже майже $1 млн на судно, до того ж, деякі грецькі компанії не визначилися, чи готові вони продовжувати транспортувати російські партії, пояснює Віктор Катона.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти