У початок

Вартість перевезення нафти з росії майже перестала знижуватися

Вартість фрахту нафтових танкерів на маршрутах із російських портів до середини серпня практично перестала знижуватися, навіть незважаючи на обіцяне рф обмеження експорту на 500 тис. барелів на добу (б/д). Це випливає з огляду агентства Argus «Нафтотранспорт».

Так, вартість фрахту суден Aframax і Suezmax з новоросійська до західного узбережжя Індії збереглася на рівні $3,9 млн і $4,4 млн за рейс відповідно, як і наприкінці липня. Крім того, страховка для суден у регіоні здорожчала до $1 млн (приблизно на $200 тис.) за рейс через військові ризики, пов'язані зокрема з атаками українських дронів, що почастішали. При цьому ставки з портів Балтики в індійському напрямку, навпаки, знизилися на $200 тис. і становлять $4,85 млн за рейс.

Вартість фрахту суден із російських портів уповільнила своє падіння через зменшення кількості суден, які готові перевозити російську нафту.

Низка судновласників переспрямували свій флот з російських портів, оскільки вони побоюються вторинних санкцій з боку США, тоді як російська нафта з липня торгується за ціною, вищою від встановленої країнами G7 «стелі» на рівні $60 за барель.

Йдеться в основному про грецькі компанії, повідомляє «Коммерсант». Але деякі з них, незважаючи на санкційні ризики, продовжують надавати свій флот для перевезення російської нафти. Співрозмовники видання в галузі вважають, що компанії, що пішли з ринку перевезень російської нафти, буде заміщено. Зокрема російські компанії продовжують залучати судна для збільшення свого тіньового флоту.

Світові ставки фрахту за умов жорсткої конкуренції між судновласниками і натомість обмеження пропозиції рф і Саудівської Аравією продовжують знижуватися.

«У регіоні Атлантики, Середземномор'я кількість наливного флоту переважає кількість вантажів, що пропонуються до перевезення. Багато суден, які раніше працювали з російськими вантажами, зараз стоять в очікуванні, і судновласники погоджуються на зниження вартості оренди», — зазначив один із брокерів.

Ставки фрахту для морського експорту росії мають зрости у вересні-жовтні, у міру того, як російський експорт збільшуватиметься, вважає Віктор Катона з Kpler. У липні-серпні морський експорт становив 3-3,1 млн б/д, проте до жовтня ринок має повернутися до колишніх показників — 3,5 млн б/д і вище. З його слів, замість 145 танкерів на місяць до жовтня середньомісячне використання зросте до 160 танкерів.

Незважаючи на зростання так званого сірого флоту, приблизно третина постачань все ще відбувається з використанням європейських, переважно грецьких судноплавних компаній, зазначає пан Катона. Підвищені темпи експорту неминуче підвищать ставки фрахту маршрутом Прибалтика—Індія якраз у тієї миті, коли європейські нафтові ринки йдуть «у сплячку», викликану сезонними ремонтами на НПЗ.

У Чорному морі ставки фрахту, що досягли мінімуму в середині серпня, останні два тижні зростають. Обсяг страхової виплати на військові ризики зріс, принаймні на $200 тис., і становить уже майже $1 млн на судно, до того ж, деякі грецькі компанії не визначилися, чи готові вони продовжувати транспортувати російські партії, пояснює Віктор Катона.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти