Європейський Союз виключив із шостого пакету санкцій проти росії заборону судноплавній галузі блоку перевозити російську нафту через занепокоєння окремих країн-членів щодо економічного впливу цих заходів.
Про це повідомляє Financial Times із посиланням на джерела, пише УНІАН.
Єврокомісія відхилила свою пропозицію заборонити перевезення російської нафти морськими шляхами в треті країни, оскільки зіткнулася з жорсткою позицією Греції й Мальти. На ці дві країни припадає понад половину танкерного флоту Євросоюзу.
Запропонована заборона на морські перевезення нафти з рф розглядалася як спосіб ускладнити путіну можливості для зменшення негативних наслідків після можливого ембарго в Європі, шляхом транспортування нафти в інші країни світу.
Єврокомісія також пропонувала заборонити європейським компаніям надавати послуги, включаючи страхування, потрібні для транспортування російської нафти по всьому світу. Очікується, що цей пункт збережеться, попри небажання окремих держав-членів.
Юрист з морського права Quadrant Chambers Девід Семарк вважає, що заборона страхування ЄС для танкерів, що перевозять російську нафту і продукти нафтопереробки, все одно «означатиме заборону російської нафти в усьому світі».
Орієнтація на морське страхування – потужний інструмент, оскільки більшість російської нафти транспортується танкерами, а найбільші спеціалізовані страхові компанії в цьому секторі працюють переважно в західних країнах.
Усі 13 членів клубу страхування захисту та відшкодування збитків (P&I), які покривають зобов'язання перед третіми сторонами, включаючи розлив нафти з танкера, вивезення уламків і травми, керуються з Великої Британії, ЄС, Норвегії, США і Японії й охоплюють 90% океанських суден.
Більшість портів вимагають, щоб судна мали сертифікацію P&I, і покупці російської нафти вкрай неохоче потрапили б на гачок через претензії, які можуть досягти сотень мільйонів доларів без такого страхового покриття.
Дипломати сподіваються, що Велику Британію вдасться переконати підписати захід про фінансові послуги, що було б критичним, враховуючи важливість страхового ринку Lloyd's of London.
Якщо буде введено скоординовану заборону ЄС, США й Великої Британії на морські фінансові послуги, окремі експерти з судноплавства вважають, що торгівля російською нафтою все більше покладатиметься на тактику «примарного флоту», яку використовують у торгівлі іранською й венесуельською нафтою. Йдеться, наприклад, про введення суден під фальшиві реєстри, підробку сигналів про місцеперебування, змішування нафти й багаторазову передачу вантажів.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти