У початок

Ринок не готовий до переходу на бензини з біоетанолом – експерт

Також є російською мовою

Українському паливному ринку наступного року важко буде перейти на реалізацію бензинів з 3%-ним і вище вмістом біоетанолу через проблеми, що існують на всіх рівнях реалізації проєкту. Про це у своїй авторській колонці «Спирт у бензин – не для дикого ринку» для «Ліга.Бізнес» пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

За його словами, біоетанол – вкрай агресивна й примхлива речовина. При цьому основна проблематика роботи з ним виникає на малих частках. Так зване альтернативне паливо з вмістом понад 30% біокомпонетов більш стійке і стабільне, ніж бензин із вмістом етанолу 1-5%.

Як зазначив головний технолог Кременчуцького НПЗ Юрій Голич, слова якого наводяться в колонці, додавати біоетанол або інші спиртовмісні компоненти в товарні бензини заводського виробництва немає жодної потреби. Такі маніпуляції призводять до зміни фізико-хімічного складу палива і погіршують його якість за окремими показниками.

С.Куюн також зазначає, що половину ринку бензинів в Україну імпортують, і є два варіанти, як у цей ресурс додати біоетанол.

«Перший: спирт у цей бензин будуть додавати закордонні виробники. Пардон, але про яку тоді енергонезалежність і підйом української спиртової галузі йдеться? Будемо піднімати спиртовиків Литви і Білорусі?» – пише експерт.

Другий: закуповувати за імпортом якийсь базовий нестандартний бензин і в умовах нафтобаз додавати в нього біоетанол.

«По суті, так і роблять у Європі. Бензин зі спиртом має малий термін зберігання, тому у віддалених від НПЗ регіонах чинять саме так – зберігають на базі компоненти і змішують їх перед завантаженням у бензовоз. Але для випуску товарної продукції необхідний контроль якості, а паспорт повинна видати акредитована лабораторія. Для довідки, комплектація такої лабораторії коштує від $1 млн. У паливних компаній таких сьогодні менше, ніж пальців на руці досвідченого столяра», – пише автор.

Далі більше. Близько 500 тис. т, або 20% споживання бензину в Україні йде з нелегальних міні-НПЗ. Його якість взагалі ніхто не контролює.

«Виходить наступне: законослухняні учасники ринку будуть змушені шукати спирт (попит на який обіцяє підняти ціну), інвестувати у виробничі потужності й лабораторії на нафтобазах, ризикувати розшаруванням продукту при зберіганні й транспортуванні, а інші торгуватимуть бодягою або паливом зі спиртом (на папері), не несучи жодних витрат? Маємо перспективу дати стимул не спиртовій, а так званій галузі малої переробки, яка і так обіцяє вирости в поточному році на 30%», – пише експерт.

Як повідомляв enkorr, Верховна Рада 30 червня підтримала в першому читанні законопроєкт № 3356-Д про обов'язкове додавання біоетанолу в автомобільні бензини.

Проєкт закону передбачає запровадження з 1 травня 2022 р. обов'язкової квоти на додавання біокомпонентів в автомобільні бензини на рівні не менше 5% (об'ємних). Ця вимога не поширюється на бензини з октановим числом 98 і вище, а також на бензини, що купуються Державним агентством резерву і Міністерством оборони.

Нагадаємо, першу редакцію цього законопроєкту депутати реєстрували в листопаді 2019 р., але після того, як документ отримав негативний висновок Головного науково-експертного управління Ради і Мінфіну, 20 лютого 2020 р. його було відкликано.

Оновлену ​​редакцію законопроєкту було подано до Верховної Ради 17 квітня 2020 р.. У ній, серед іншого, змінили контролюючий орган, відповідальний за дотримання закону, розміри і терміни введення квот і штрафи.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти