Мережа автозаправних станцій «БРСМ-Нафта» припинила реалізацію бензинів заводського якості й перейшла на продажі бензинів, що виробляються на міні-НПЗ у Гадячі й нафтобазі в селі Переяславському. Про це свідчать сертифікати якості, розміщені на АЗС мережі.
Згідно з даними сертифіката на бензин Plus А-92 Евро5-Е5, який реалізується «БРСМ», він виробляється ТОВ «Стандарт Ойл-2000» (м. Гадяч Полтавської обл.) на нафтобазі в селі Переяславському (Київська обл.) шляхом додавання в бензин Мозирського НПЗ паливного етанолу обсягом 1%. У додатку до сертифікату також вказується, що ця процедура змішування є поліпшенням якості, при цьому вона може застосовуватися до нафтопродуктів усіх постачальників бензину А-92 в Україні – Мозирського і Новополоцького НПЗ (обидва Білорусь), Кременчуцького НПЗ і Шебелинського ГПЗ.
До травня 2021 року єдиною заводською маркою бензину в мережі «БРСМ» був бензин А-92 білоруського виробництва, про що свідчили сертифікати і паспорти якості.
За словами директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, практика додавання в заводські бензини А-92 спирту є безглуздою і небезпечною.
«Ніде в стандартизоване пальне добровільно не додають нові компоненти, особливо такі агресивні як спирти. У цьому немає ні технологічного, ні економічного сенсу. Виняток становлять миючі присадки, які давно використовуються провідними мережами АЗС і які не призводять до зміни фізико-хімічних властивостей моторних палив», – заявив С. Куюн.
За його словами, будь-які маніпуляції з додаванням будь-яких компонентів несуть ризики втрати оригінальної якості нафтопродуктів. Він вважає, що єдиним сенсом подібних проєктів можуть бути податкові зловживання.
«Процес виробництва пального на нафтобазі або міні-НПЗ ніхто не контролює. Ми бачимо, що «БРСМ» закуповує і виробляє великі обсяги безакцизних компонентів – фракції з міні-НПЗ, спирти, октанозбільшуючі розчинники. Подальше перетворення цієї номенклатури в підакцизні товарні нафтопродукти без сплати акцизу – основне завдання таких виробництв», – заявив експерт.
Раніше повідомлялося, що мережа «БРСМ» – єдина в країні мережа, яка продає весь бензин А-95 і альтернативне (спиртовмісне) пальне незаводського виробництва компанії ТОВ «Стандарт Ойл-2000». Також ця компанія виробляє дизельне паливо шляхом змішування імпортного продукту з низькоякісним прямогонним дизпальним, одержуваним при перегонці вуглеводневої сировини на міні-НПЗ у Гадячі.
Виняток становить харківська мережа «БРСМ», яка з червня по серпень забезпечується високооктановими бензинами Shebel виробництва Шебелинського ГПЗ.
У січні-травні 2021 року група компаній «БРСМ» закупила 43 тис. т нафтової сировини і компонентів для виробництва нафтопродуктів, а за підсумками 2020 року – 117 тис. т. Також із травня «БРСМ» закуповує низькоякісний компонент для зниження собівартості скрапленого газу – бутан-бутиленову фракцію (ББФ).
Проведені Інститутом споживчих експертиз рейди з дослідження якості бензинів і дизельного пального показали масові відхилення від стандартів в економ-мережах («БРСМ», «Мотто», SunOil) і зокрема виявили вміст заборонених токсичних речовин, таких як монометиланілін (ММА).
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти[email protected]
Ніколи знову, до побачення БДСМ