У початок

Пакистан втрачає понад 10 млрд в рупій на місяць через контрабанду іранського дизелю

Контрабандне іранське дизельне паливо спричиняє приголомшливу втрату доходів обсягом 10,2 млрд рупій на місяць для економіки Пакистану.

Нездатність органів влади забезпечити дотримання законів і постанов завдала великої шкоди економіці, оскільки контрабандне іранське дизельне пальне становить приблизно 40% внутрішнього споживання дизельного пального, повідомляє Business Recorder.

Орган із регулювання нафти і газу (OGRA) підтвердив значне зниження офіційних продажів. У той час як середнє споживання залишалося в межах 23 тис.–30 тис. тонн на добу в березні-червні, середні продажі з лютого 2023 року впали до 15 тис. тонн на добу. Тенденція до зниження зберігається досі.

За даними OGRA, продажі дизельного пального впали більш ніж на 40% порівняно з минулим роком через приплив продукції з інших країн. Через величезну різницю в ціні контрабанда мала значний вплив на офіційний нафтовий бізнес країни, особливо Белуджистану.

Обсяги транскордонної контрабанди становлять приблизно 4 тис. тонн на день, що призводить до щомісячних втрат продажів приблизно на 120 тис. тонн, або 143 млн літрів на місяць, що призводить до втрати доходу обсягом 10,2 млрд рупій на місяць.

Значне падіння попиту на продукцію пакистанських нафтопереробних заводів (НПЗ) змушує їх скорочувати виробничі потужності, що призводить до нестабільності постачань інших продуктів, окрім дизпального. OGRA каже, що місцеві нафтопереробні заводи зараз працюють на 50-70% потужності.

Зараз нафтова промисловість має запаси ДП обсягом близько 675 тис. тонн, що покриває національний попит приблизно на 44 дні.

Основною причиною наявності контрабандного дизелю в Пакистані є різниця в ціні між іранським і вітчизняним дизелем. Іран значною мірою субсидує внутрішні ціни на паливо, завдяки чому іранським продавцям палива стає дешевше завезення контрабандою дизельного пального в Пакистан і продавати його за нижчими цінами, ніж ДП внутрішнього виробництва.

Крім того, Пакистан має складну податкову структуру, яка робить вітчизняне дизпальне дорожчим, ніж контрабандне іранське. Незважаючи на спроби подолати цю проблему, широка доступність контрабандного дизельного пального з Ірану, ймовірно, зберігатиметься, доки уряд не вживе кращих заходів і не запровадить суворі процедури прикордонного контролю, щоб повністю вивести контрабандний дизель нанівець.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти