У початок

Настав час для дорослої розмови з паливним бізнесом – експерт

Через зростаючий дефіцит державних фінансів державі слід звернути увагу на внутрішні ресурси, зокрема на сплату податків бізнесом. Як свідчить аналіз податкової дисципліни мереж автозаправних станцій, в країні існує потужний потенціал для збільшення податкових надходжень, а отже фінансування оборони. Про це пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Абсолютна більшість операторів ринку нафтопродуктів офіційно декларує безприбутковість або мінімальний прибуток, але при цьому інвестує у будівництво й модернізацію своїх об’єктів чималі кошти.

«Люди, яких у народі гордо іменують нафтовими баронами, за документами здебільшого «ніщєброди». Деякі з них не показують адекватних прибутків уже багато років, але, попри безгрошів’я, не тільки якось вижили, а ще й активно будуються й модернізуються», — звертає увагу Сергій Куюн.

Для розуміння проблеми, на його думку, податківцям достатньо зазирнути на корпоративні сайти, де «суцільне свято розвитку та інвестицій».

«Хіба не виникає запитання, звідки у компанії гроші, якщо у податковій декларації нулі?» — наголошує він.

С.Куюн переконаний, що бізнес із мільярдними оборотами не може працювати без прибутку, який забезпечує повернення інвестицій і нові вкладення.

«На податку з прибутку оптимізації не закінчуються. Зарплати у конвертах — вічна класика. Як я вже демонстрував, діапазон окладів лінійного персоналу в одній галузі становить від 3 до 25 тис. грн на місяць», — зазначає він.

Куюн наголосив, що тут уже цікавий не стільки факт відсутності моніторингу з боку податкової, скільки аморфна позиція місцевої влади. Адже податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) сплачується саме у місцеві бюджети і є важливим джерелом їхнього наповнення.

Серед проблемних регіонів у цьому плані він виділив Запорізьку, Дніпропетровську, Миколаївську і Львівську області.

«Остання відверто дивує розквітом мережі нелегальних АЗС, які крадуть не лише ПДФО, а ще й роздрібний акциз, який перераховується з центрального бюджету до місцевого з кожного офіційно проданого літра пального», — додає експерт.

Як вважає директор Консалтингової групи «А-95», суспільство теж могло б контролювати сплату податків, але прописана у законодавстві норма про публікацію обсягів сплачених податків продавцями підакцизних товарів із надуманих причин не виконується.

«Для цієї дорослої розмови з дорослими дядями на авто останніх моделей необхідно залучити найвищі ранги профільних чиновників, а також місцеву владу. Це непогано працювало, коли ми долали паливну кризу навесні 2022 року. Тоді уряд дав непогані «пряники» ринку, які той із задоволенням засвоїв. Має спрацювати й у випадку із «батогом», — пише він.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти