Торговельні тарифи президента США Дональда Трампа на імпорт канадської й мексиканської нафти нададуть європейським та азійським нафтопереробним заводам (НПЗ) конкурентну перевагу над їхніми американськими аналогами, повідомляють аналітики й учасники ринку, передає Reuters.
У суботу Трамп оголосив про введення 25% мита на канадський і мексиканський імпорт і 10% на товари з Китаю, починаючи з вівторка. Це рішення спрямоване на усунення надзвичайного стану в США, спричиненого фентанілом і нелегальними мігрантами, які перетинають кордон, повідомили представники Білого дому. Енергетичні продукти з Канади підпадатимуть під 10% мито, тоді як мексиканський імпорт енергоносіїв буде обкладатися повним 25%.
Тарифи на два найбільших джерела імпорту сирої нафти для США підвищать витрати на важчі сорти, які потрібні американським НПЗ для ефективного виробництва, що знизить їхню прибутковість і може призвести до скорочення обсягів перероблення, зазначають джерела в галузі.
Це відкриває можливості для нафтопереробників на інших ринках, зокрема в Європі й Азії, компенсувати різницю. Наразі США є експортером дизельного пального, а імпортує бензин.
«Зниження експорту дизельного пального з США може підтримати маржу в Європі, тоді як на ринку бензину, що перебуває під сильним тиском, з’являться нові можливості для експорту», — сказав головний економіст консалтингової компанії Vortexa Девід Вех.
«Загалом це позитивно для європейських нафтопереробників, але навряд чи для європейських споживачів», — додав він.
«Європейська маржа може покращитися, оскільки північно-східні регіони США будуть змушені імпортувати більше бензину, — зазначив керівник брокерської компанії. — Європейські й азійські нафтопереробники, ймовірно, стануть великими переможцями».
Зі слів Матіаса Тогні, засновника аналітичної компанії Next Barrel, тарифи можуть змусити постачальників сирої нафти, які постраждають від них, знижувати ціни, щоб знайти покупців. Він зазначив, що азійські нафтопереробники готові спожити знижену канадську й мексиканську нафту, що може підвищити їхні прибутки.
Азійські нафтопереробники отримають конкурентну перевагу, оскільки мають обладнання для перероблення важкої нафти й активно збільшують темпи виробництва, повідомив Ренді Хурбурун, керівник відділу перероблення в Energy Aspects.
Розширення канадського трубопроводу Trans Mountain (TMX), запущене в травні минулого року, дозволяє транспортувати додаткові 590 тис. барелів на день (б/д) до тихоокеанського узбережжя Канади. Збільшення постачань у Китай може замінити імпорт з Венесуели й Саудівської Аравії, зазначили торгові джерела.
Нафтопереробники Азійсько-Тихоокеанського регіону можуть також скористатися можливостями паливного арбітражу для західного узбережжя США, яке, ймовірно, постраждає від високих витрат на сировину, пов'язаних із постачанням сирої нафти з інших країн, додав Вех.
Проте очікується, що нафтопереробники із Середнього Заходу США продовжуватимуть купувати канадську нафту навіть за новим тарифом, і можуть перекласти витрати на своїх клієнтів.
«Люди на Середньому Заході можуть очікувати, що ціна на галон нафти збільшиться на 20-25 центів», — зазначив Стюарт Глікман, аналітик CFRA Research.
Згідно з даними Управління енергетичної інформації (EIA), на канадську й мексиканську нафту припадало близько 28% сирої нафти для нафтопереробників США 2023 року, причому нафтопереробні заводи на Середньому Заході особливо залежні від канадських постачань.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти