У початок

Холодно: на півдні новий фактор в ціноутворенні

Низькі температури внесли корективи на ринок. Турецьке і грецьке пальне не склали іспит навіть за помірного похолодання, яке у другій половині тижня стало відчутнішим. Ті трейдери, хто хотів проскочить, як завжди, змушені прикрутити цінник, щоб продати пальне.

Перші дзвіночки почали надходили в першій декаді лютого, коли температура повітря опустилася вночі до -7 0С і нижче.

«Південний дизель не пристосований до наших зим. Хоча в нього, за сертифікатом, температура фільтрації -20 0С і нижче, але показник помутніння дуже малий — від -2 до -7 та -5 0С, а це фактично літнє пальне», – зазначив один із трейдерів.

«Застигає пальне при зниженні температурі на 5-150С після помутніння. Тому якщо помутніння відбувається при -20С, то дизель застигне вже при -70С. Що і відбувається з більшістю південного дизелю», – додав інший.

Виробники з південних країн не виготовляють зимовий дизель на своїх потужностях, а отримують його завдяки додаванню присадок, які з часом втрачають властивості. Тому тривала доставка плюс декілька перевалок можуть вплинути на його морозостійкість. Наприклад, більша частина турецького дизелю їде в країну через Румунію.

Тут можна згадати історію «БРСМ-Нафти» і дизелю виробництва Star, який відвантажили з температурою +17 0С. На цьому історія не закінчилась і покупців спіткало невеселе продовження: цей дизель не тільки охолонув, а й застиг.

Важкий дебют із турецьким постачанням вийшов у Wexler – два тижні очікування результатів перевірки якості індійського ресурсу з танкера Stellar. Наприкінці тижня «Анвітрейд» заявив про початок відвантаження 16 лютого по 45,20 грн/л. Попри побоювання трейдерської спільноти, це абсолютно ринковий рівень, який коливався в діапазоні 44,60-45,50 грн/л.

А от хто реально йшов по нижній межі, так це «Арстак» з тим самим продуктом, що з температурою помутніння -20С. Решта – УНТК, «Паралель», АТ Енерго Трейд, «Солар Оіл» та інші стартували з 45,10 грн/л.

Залишається актуальним чинник «низького сезонну». Хоч ресурсу надходить небагато через погодні умови, які впливають на роботу Суліни, але його все одно більш ніж достатньо, враховуючи попит.

Зі слів деяких трейдерів, зниження постачань заплановане.

«Хочемо трохи розвантажити ринок», – розповів один із трейдерів.

Інший зазначив, що зараз вигідніше купувати пальне на внутрішньому ринку, ніж самому його імпортувати.

«Тому ми по максимуму зменшили своє відвантаження. Якщо потрібно буде, купимо на ринку», – додав він.

Ринок підсихає

У період із 3 по 9 лютого, імпорт дизелю зменшився на 12%, до 69,4 тис. т, що є одним з найнижчих показників із початку року. Також треба звернути увагу, що загалом постачання цього року залишаються дуже низькими, що вже позначається на попиті та виникненні локальних дефіцитів, як було у випадку з феєричною акцією БРСМ.

Найбільших втрат зазнала Польща, постачання з якої знизилися на 28%, до 22,6 тис. т. Автообсяги впали на 15%, до 49 бензовозів, залізничні — на 28%, до 21,4 тис. т.

Були відсутніми залізничні постачання з Литви, але завдяки зростанню в два рази імпорту автомобільним транспортом, відвантаження з країни за тиждень збільшилися на 7%, до 7 тис. т. За словами одного з трейдерів дизелю Orlen Lietuvа, ціни на автопартії були вигіднішими, ніж на залізницю.

На 17-23 лютого вартість дизелю литовського виробника зросла на $15/т, до $746-761/т. Минулі два тижні ціни були незміні. Пропозиції в українських компаній зросли на 1 грн/л, до 43,50-44,10 грн/л.

Загалом в прикордонних областях на заході країни ціни варіюються в межах 46-47 грн/л. По нижній межі пропонує пальне ЗПЕК, верхня межа належить «Юкас Петроліум», який не є прямим імпортером дизельного пального.

Європейські котирування після зростання в середині тижня відкотилися до рівня, нижчого, ніж на початку тижня в середньому на майже $5/т, до $708-726/т, залежно від напрямку. Але 14 лютого ф’ючерси на газойль на Лондонській біржі закрилися на позначці $714,5/т, що може дещо збільшити котирування.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти