У початок

«БРСМ» «нагріла» покупців на ДП

Декілька гуртових клієнтів «БРСМ-Нафти» зазнали збитків внаслідок купівлі дизельного пального з підвищеною температурою. Про це свідчать документи, які наявні в редакції enkorr, а також підтвердження від постраждалих покупців.

Згідно з ТНН, температура відвантажуваного ДП 7 лютого 2024 року становила 170С, тоді як зазвичай температура пального на кілька градусів вища за температуру води. Станом на день відвантаження, 6 лютого, температура води у Чорному морі становила трохи вище від 30С.

«За температури продукту 170С, а повітря — 2-30С втрати на одному бензовозі становлять близько 350 л. Це якщо їхати до Одеси. А чим довший шлях, тим втрати будуть більшими», — зазначив трейдер з Одеси.

З урахуванням того, що в танкері 6,4 тис. т пального (а це 256 авто — ek), то загальні втрати в літровому еквіваленті можуть становити близько 90 тис. л. За ціни 44,10 грн/л, за якою продавала «БРСМ», збитки покупців, а відповідно додатковий прибуток продавця становитиме близько 4 млн грн.

«Попередньо температуру дизелю не уточнювали. Навіть не могли подумати, що треба контролювати, бо всі зараз вантажать у межах 4-50С, і це норма. Коли помітили, одразу звернулися до «БРСМ», але не отримали від них логічного пояснення», — розповів інший постраждалий трейдер з Києва.

З його слів, єдиним поясненням було те, що на момент завантаження судна температура була +240С і зниження до +170С під час доставлення є нормою. Але згідно з даними travel.org.ua, станом на 1 лютого у Констанці, де вантажилося судно, температура моря становила біля +70С, повітря — +40С.

«Дивним було і те, що на трьох машинах за документами була різна густина дизелю. А +17 було на всіх авто», — додав покупець.

Все, що запропонував продавець своїм клієнтам, — повернути пальне з невизначеним терміном повернення коштів за нього. При цьому всі питання менеджери переносили на понеділок, посилаючись на підготовку до корпоративної вечірки на честь 33-річчя «БРСМ».

«Але ж ніхто не поверне коштів, витрачених на логістику. Ми невелика компанія, тому просто так втратити кошти на холостий пробіг машини для нас дуже боляче», — зазначили в київській компанії.

Зі слів трейдерів, що оперують на півдні, на початку лютого на дунайських терміналах відчувався дефіцит ресурсу. «Ми як заправки «БРСМ» об’їжджаємо і ніколи не купляли гуртом. Як і більшість нормальних трейдерів. Але через технічні складнощі у Констанці прибуття кількох суден затрималося на тиждень, тож трейдерам, зокрема й нам, довелося шукати тимчасову підміну. От і знайшли», — каже постраждалий бізнесмен.

Оператори південного флангу ринку кажуть, що випадки продажів теплого продукту низької густини траплялися раніше, але різниці в 140С з температурою води не пам’ятають навіть трейдери з довгою історією. Достеменно невідомо як «БРСМ» вдалося розігріти продукт до 170С. Покупці припускають, що судно, з якого здійснювалося відвантаження, обладнано нагрівальними елементами (ТЕН) для підігріву і зменшення в’язкості оливи.

Ошукані покупці вже звернулися до Торгово-промислової палати й лабораторії для проведення експертизи.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти