У початок

«Що далі в ліс, то більше дров»: на дизельному ринку стає цікаво

Протягом тижня на південному напрямку вирували пристрасті. Одні чекали розв’язки захопливої історії з танкером Wexler, інші спостерігали за трагікомедійною кінострічкою з теплим дизелем, яким пригостила на честь свого ювілею БРСМ.

1 лютого танкер Stellar, що привіз вантаж дизпального з Туреччини, кинув якір неподалік Ізмаїлу та ввімкнув режим очікування результатів лабораторних проб. Це означало, що інформація, що ширилась ринком напередодні про начебто «зелений коридор» для Wexler, виявилась дещо перебільшеною. Станом на 8 лютого Stellar продовжував стояти на місці, хоча спочатку «Анвітрейд» анонсував початок відвантажень на 7 лютого, потім – на 8 лютого.

Ще одним розчаруванням конспірологів стала ціна. «Анвітрейд» запропонував пальне по 44,50 грн/л, що важко назвати дешевим. Невідомо, яка буде кінцева ціна, якщо митне оформлення затягнеться.

Між тим інтрига закрутилась там, де не очікували. Попри те що танкер мав привезти індійський продукт, протягом тижня так й не вдалося з’ясувати, який ресурс буде запропонований? На ринку спочатку говорили про грецький, потім – про румунський продукт. Що буде на виході, досі не зрозуміло.

Безумовним хітом тижня стало відвантаження «БРСМ-Нафтою» «теплого» дизелю з температурою +170С. Компанія вирішила не акцентувати увагу клієнтів на цих зайвих деталях, хоча по факту це призвело до втрат останніми 350 л і більше на одному бензовозі, залежно від віддаленості місця призначення та через різницю температур палива і повітря.

Цінник 44,10 грн, який виставила БРСМ, був ринковим і не покривав різницю в густині.

«На момент відвантаження (6 лютого, – ek) пропозиції починалися від 44,30 грн/л, БРСМ вийшла з ціною 44,10 грн/л», – розповіли в одній з ошуканих компаній.

Чому покупці повелися на пропозицію БРСМ? Виявилось, що цього дня вона була єдиною, хто був готовий вантажити у цей день.

За розрахунками, на «теплому» танкері  з 6,4 тис. т пального (а це 256 бензовозів, - ek) компанія Андрія Біби «прикурила» 4 млн грн. Непоганий подарунок на день народження, який 7 лютого святкувала БРСМ.

Сумний час

Несподівана затребуваність партій БРСМ виникла через короткочасний дефіцит, що своєю чергою була зумовлена закриттям Суліни через погіршення погодних умов. Крім того, як розповіли на ринку, Euronova без ресурсу до середини тижня, на Vitol – черги. Нагадаємо, у січні саме Vitol і Euronova Energies були лідерами з  відвантаження дизелю з Румунії.

Станом на 7 лютого, ціни на дизель на півдні країни становила 44,20-45 грн/л зі зниженням до 43,90 грн/л. По нижній межі діапазону пропонували в «Укройлпродукт» і «Паралель-М ЛТД», трохи вище — 44,30 грн/л — «Нексен Ойл», «ТД Старт Агро». Усі, окрім «Паралелі», не є прямими імпортерами пального на півдні.

За підрахунками enkorr, премія до CIF Med від 6 лютого становила $78-105/т, що вище від надбавки минулого тижня ($59-80/т). Але все-одно нижня межа не покриває витрат на доставку.

У прикордонних регіонах на заході дизель можна було придбати по 45,80-46,20 грн/л. Найдешевші пропозиції у «Нексен Ойл», «Енергія Трейд», MCK Group. Ринкових цін трималась й ЗПЕК.

На суходолі з румунського напрямку дизель пропонували по 45,80-46,20 грн/л. По нижній межі йшов «Мартін Трейд», недалеко від нього — УНТК.

Зі слів західних трейдерів, маржинальність по регіонах різна.

«Десь є мінімальна, а десь – мінус. Тому в середньому продажі в нуль», – розповів один із співрозмовників.

На початку тижня очікується суттєве надходження ресурсу, що в моменті призведе до подальшого зниження ціни та демпінгу навіть на тлі можливого зростання котирувань. 7 лютого торги газойлю на Лондонській біржі закрилися на позначці $706/т, що може додати до котирувань біля $10/т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти