Експорт дизельного палива з наднизьким вмістом сірки (ULSD) з росії скоротиться в квітні, оскільки на нафтопереробних заводах (НПЗ) розпочнуться двомісячні роботи з технічного обслуговування, повідомляє Energy Intelligence.
«Дивлячись лише на систему оператора трубопроводу «транснєфть», ULSD наступного місяця становитиме близько 600 тис. барелів на день (б/д), що нижче від 660 тис. б/д, які було заплановано на березень», — пише агентство.
Залізничний експорт потенційно може збільшити ще 100-125 тис. б/д, судячи з останніх місяців, але оцінка цих постачань складна через великі вузькі місця на російських залізницях. Плани на попередні місяці в кінцевому підсумку не досягли наміченого.
росія — основний постачальник дизельного пального на світові ринки, які відчувають обмеження середніх дистилятів через зростання попиту й падіння нафтопереробних потужностей, що відбулося під час пандемії.
Не менш важливо, що світова торгівля дизельним пальним переживає зміну парадигми після ембарго ЄС на російські нафтопродукти 5 лютого. Торік ЄС імпортував понад 500 тис. б/д російського дизельного пального, або близько 10% його споживання ДП.
Незважаючи на побоювання щодо обмежень у постачанні, росія змогла переспрямувати ці обсяги, на які припадає понад 70% усього її експорту дизельного пального, головним чином до Туреччини й Північної Африки.
Примітно, що постачання до Південної Америки також зростають і можуть досягти 100 тис. б/д цього місяця, згідно з Kpler, системою відстеження руху суден. Усі ці бочки вказано як призначені для Бразилії.
Згідно з офіційними даними Energy Intelligence, за перші три тижні березня російський експорт ДП склав 790 тис. б/д, що менше на 20 тис. б/д порівняно з рівнем січня-лютого.
Цей результат на 130 тис. б/д перевищує запланований трубопровідний експорт на березень, причому різниця в основному складається з залізничного експорту.
Однак план залізниць на березень вказував на потенційний експорт 240 тис. б/д ДП, а дефіцит пов’язаний із ускладненнями доставки вантажів залізничним транспортом на зовнішні ринки.
Аналітики кажуть, що в росії наразі бракує вагонів-цистерн для перевезення всіх продуктів, тоді як сплеск постачань вугілля засмітив залізниці. Згідно з повідомленнями, доставка вантажів нафтопродуктів на далекий схід росії зараз практично неможлива в рамках контрактного місячного вікна.
Незважаючи на це, «транснєфть» володіє достатньою потужністю, щоб обслуговувати основну частину російського експорту дизельного пального.
Дві третини, або 400 тис. б/д, квітневого трубопровідного експорту ULSD спрямовуватиметься з порту в приморську, тоді як ще 145 тис. б/д буде доставлено з новоросійська в Чорному морі.
За даними Kpler, у березні Туреччина поглинула більшу частину дизельного пального, що надходить із Чорного моря, тоді як Лівія взяла близько 32 тис. б/д.
Тим часом білорусь планує експортувати через росію 30 тис. б/д наступного місяця, порівняно з 44 тис. б/д, запланованих на березень. Всі ці бочки буде вивезено з приморська.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти