У початок

Експорт ДП з Близького Сходу в липні досяг рекордних значень

Введення в експлуатацію нових НПЗ і модернізація наявних підвищили експорт дизельного пального з Близького Сходу до рекордного рівня понад 1,8 млн барелів на день (б/д) у червні, свідчать дані Vortexa. Причому попередній експорт у першій половині липня досяг майже 2 млн б/д.

Переспрямування потоків сирої нафти на нещодавно відкриті нафтопереробні заводи (НПЗ), такі як Duqm в Омані й Al-Zour у Кувейті, призвело до того, що експорт сирої нафти й конденсату з регіону (за винятком Ірану) уповільнився до 14,4 млн б/д у червні цього року, досягнувши мінімуму за 4 роки.

У ІІ кварталі експорт дизельного пального з НПЗ Аль-Зур і термінала Міна-Абдулла Сі-Айленд зріс на 18% і 32% порівняно з аналогічним періодом 2023 року, компенсуючи невелике падіння з інших терміналів.

Експорт дизельного пального з Оману неухильно зростає з часу відкриття НПЗ Duqm і зріс на 11% порівняно з попереднім кварталом у ІІ кварталі, підкреслюючи успішне досягнення Duqm своєї заводської потужності.

Цього тижня нафтопереробний завод завантажив дизельне пальне на Sonangol Cabinda, це був перший вантаж LR3, який він експортував. Цікаво, що протягом останнього року судно перевозило сиру нафту, а нещодавно перейшло з брудної на чисту через більш вигідні тарифи на танкери.

Експорт дизельного пального може продовжувати зростати, коли виробництво на НПЗ Duqm збільшиться, оскільки завод прагне збільшити свою потужність на 10% понад заявлену після запуску установок коксування і гідрокрекінгу, повідомляв Argus Media.

Нещодавно НПЗ також отримав можливість виробляти дизельне пальне європейського класу для зимових специфікацій, що дозволяє йому експортувати свої вантажі до Європи протягом усього року.

У червні європейський імпорт дизельного пального з портів Саудівської Аравії на Червоному морі, «Янбу» й «Джізана», зріс майже на 50% порівняно з попереднім місяцем через нижчі потоки дизельного пального з Туреччини, які впали більш ніж на 50% після свого піка в понад 220 тис. б/д раніше в березні й компенсували незначне зниження європейського імпорту ДП з портів Саудівської Аравії в Перській затоці.

Дизпальне, що експортується із західної частини Саудівської Аравії, змогло скористатися більш короткими рейсами до Європи через Суецький канал, ніж судна, що прямують через мис Доброї Надії. Одночасно його потоки через точку Баб-ель-Мандеб впали нижче від 200 тис. б/д порівняно із середнім показником 2023 року, який становив 950 тис. б/д.

Різке збільшення експорту дизпального в Європу й Африку за останні тижні підвищило ставки на чисті танкери з Близького Сходу Перської затоки до Великобританії. Тим часом глобальні тарифи на брудні фрахти VLCC залишалися комфортними, що спонукало великі торгові доми ініціювати перехід від брудних до чистих великих танкерів, щоб отримати зиск від більш вигідних ставок чистих танкерів. З середини червня станом на 16 липня було завантажено три дизельні VLCC з Близького Сходу після дев’ятимісячної відсутності, що свідчить про те, наскільки прибутковою є торгівля, попри те, що доводиться нести витрати на очищення танкера. Зі збільшенням обсягу чистих танкерів тарифи на танкери LR можуть потенційно знизитися, зазначили в Vortexa.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти