За теперішніх умов принципово важливо не допустити зменшення кола трейдерів на нафтопаливному ринку України. Про це у своїй авторській колонці пише директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
Кожен із постачальників, за словами експерта, має комерційні контакти і компетенції, адже закупівля пального складається з безлічі дрібних фінансових, логістичних і технічних деталей.
«Це мурахи, вони знають стежки, кожен із них тягне у мурашник свою здобич. Їх можна порівняти з волонтерами, більш мобільними й оперативними, які опікуються кожним маленьким підрозділом», — зазначає він.
У свою чергу, на думку С.Куюна, великі державні оператори мають займатися великими міждержавними проєктами. «У паливній сфері вони теж є», — каже він.
Крім того, за словами глави «А-95», державі в ідеалі варто було б відмовитись від будь-яких обмежень й держрегулювання.
«Це мінімізує торговельні ризики, збільшить географію пошуку ресурсів і залучить до роботи більшу кількість українських трейдерів», — додає він, зазначивши, що зовнішні ринки дуже волатильні, в окремі дні ціна зростає на 10%, тому трейдери постійно балансують на межі нульової економіки постачань.
«Зараз іде контрактування обсягів на квітень, яке покаже, чи варто далі вдосконалювати механізм держрегулювання», — підсумував експерт.
Нагадаємо, минулого тижня набув чинності закон про зниження ПДВ і обнуління акцизу. Одночасно з ним почав діяти новий порядок розрахунку граничних цін. Відповідно до нього стандартний бензин має коштувати не більше 33,37 грн/л, ДП – не більше 37,05 грн.
Крім того, уряд дозволив використання пального стандартів Євро-3 і Євро-4 на період війни з росією.
Коментарі
Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі
Увійти