У початок

Без «Анві»: УЗ визначилася з постачальниками 200 тис. т дизпального

Також є російською мовою

«Укрзалізниця» оприлюднила намір щодо укладення рамкової угоди на постачання 200 тис. т дизпального в 2021 р. з 8 трейдерами за підсумком аукціону. Про це свідчать дані в системі ProZorro.

Зокрема, постачальниками можуть стати такі компанії: ОККО, «Торум», «Сокар Україна», «Газтрім», «Альянс Енерго Трейд», «Ойл Трейд 2018», «Лівайн Торг» і «Мартін Трейд».

Усі претенденти виставили граничні очікувані ціни, які було позначено «Укрзалізницею» ще в квітні 2021 р., – 26 420 грн/т. Притому, що на сьогодні середня крупногуртова ціна, за даними Консалтингової групи «А-95», склала 27 630 грн/т.

Нагадаємо, що ця процедура формальна, і заявлені претендентами ціни і націнки будуть встановлюватися в рамках окремих закупівельних процедур. Дату перших аукціонів ще не визначено.

Як відомо, повторний рамковий тендер оголошено 15 квітня 2021 р., заявки на участь у ньому подало 9 трейдерів – усі перераховані вище оператори і компанія «Анвітрейд». Однак останню компанію було дискваліфіковано рішенням АМКУ через те, що нібито не виконала свої зобов'язання за раніше укладеним договором з «Укрзалізницею», що призвело до його розірвання. Подія сталася на тлі загального тиску влади на групу Wexler-Glusco, яка виявилася залученою до однієї старої кримінальної справи.

Формальною претензією УЗ до «Анвітрейда» став тендер, оголошений торік у жовтні. Тоді ЦЗВ оголосив 5 закупівель за звичайною процедурою, кожна з яких передбачала постачання 10 тис. т дизпалива. Але аукціони провели тільки в лютому, коли ціни зросла, через що лоти було скорочено до 8,2 тис. т. У двох конкурсах переможцями стали «Альянс Енерго Трейд» і «Анвітрейд», які в березні уклали договори по 25 135 грн/т і 24 233 грн/т, тоді як ринкова ціна на ДП на той час уже виросла до 25 830 грн/т.

За даними «Анвітрейда», компанія звернулася в ЦЗВ із проханням видати рознарядку на відвантаження ресурсу, але їй було відмовлено. До цього питання УЗ повернулася тільки в другій половині квітня, коли зіткнулася з гострим дефіцитом дизельного палива. У той же період на тлі зростання світових котирувань і невизначеності в наповненні ринку, викликаної зупинкою постачань «Роснафти», ДП в Україні здорожчало до 27 300 грн/т. Таким чином, «Анвітрейду» належало постачити ресурс з дисконтом майже 2 200 грн/т, в зв'язку з чим компанія відмовилася від відвантаження в рамках договору, який надає таку можливість.

Нагадаємо, 22 квітня філія «Центр забезпечення виробництва» провела тендер на закупівлю 50 тис. т дизельного пального за прискореною переговорною процедурою. У двох конкурсах, кожен з яких передбачає закупівлю 10 тис. т ДП, перемогла компанія з орбіти «Трейд Коммодиіті» з ціною 26 890 і 26 990 грн/т. Ще по 10 тис. т ресурсу постачать «Анвітрейд» (26 890 грн/т), «Альянс Енерго Трейд» (27 120 грн/т) і компанія з групи «Приват» «Оіл-трейд 2018» (26 890 грн/т).

«Укрзалізниця» – найбільший споживач ДП в Україні. Річна потреба становить 300-350 тис. т.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти