У початок

Американські НПЗ знизили експортні ціни на бензин через посуху на Панамському каналі

Нафтопереробники узбережжя Мексиканської затоки США знизили експортні ціни на бензин до найнижчого рівня з 2021 року, оскільки обмеження на транспортування через Панамський канал не дозволили експортерам відправляти стільки моторного палива на міжнародні ринки. Про це повідомляє Reuters.

Сильна посуха в Панамі призвела до того, що рівень води став занадто низьким для нормального функціонування трансокеанського каналу, що призвело до скорочення транзиту через одну зі світових перешкод для судноплавства і вплинуло на постачання широкого спектру товарів.

США виробляють більше бензину, ніж споживають, більша частина якого переробляється на узбережжі Мексиканської затоки. Стабільний потік експорту має вирішальне значення для прибутку нафтопереробного заводу (НПЗ).

Кількість вантажів бензину США, що перетинають водний шлях, минулого місяця зменшилася майже вдвічі порівняно з рівнем минулого року. Канал – найкоротший шлях для паливних танкерів від узбережжя Мексиканської затоки США до тихоокеанського узбережжя Південної Америки й Східної Азії.

Зі слів трейдерів, деякі нафтопереробні підприємства на узбережжі Мексиканської затоки запропонували цього місяця бензин на експорт за ціною всього $75 за барель уперше з лютого 2021 року. Вони були змушені знизити ціни, щоб зробити це економічно життєздатним для вантажовідправників без застережень, які стикаються з вищими витратами або на забезпечення слотів для проходу через щоденні аукціони Панамського каналу, або на набагато довші маршрути навколо нього.

У звичайних умовах Панама пропонує до 36 слотів на день для проходу суден через канал. Відповідно до заяв адміністрації Панамського каналу, на початку грудня це число впало до 22.

Тривалі збої в Панамському каналі можуть призвести до того, що азіатський імпорт замінить постачання палива з США в Чилі й інші країни на західному узбережжі Південної Америки, змусивши нафтопереробників з узбережжя Мексиканської затоки переспрямовувати свої постачання в інше місце, сказав Чарльз Боннер, директор відділу морських і товарних даних фірми Marhelm.

Згідно з даними Kpler, експорт бензину з узбережжя Мексиканської затоки через Панамський канал у листопаді впав приблизно на 40% порівняно з минулим роком – до 203 тис. барелів на день (б/д).

Зі слів аналітика Kpler Метта Сміта, постачання американського бензину у сховища на Багамських островах минулого місяця досягли найвищого рівня з моменту падіння попиту через пандемію Covid-19 у квітні 2020 року.

Зберігання на Багамських островах замість узбережжя Мексиканської затоки США дозволяє трейдерам уникнути великих податкових рахунків наприкінці року на товарні запаси в Техасі й здешевлює доставку в Європу й інші країни, коли попит покращиться, сказав брокер нафтопродуктів.

Згідно з даними Управління енергетичної інформації, на початку грудня запаси бензину на узбережжі Мексиканської затоки зросли до сезонного рекорду в 87,53 млн барелів.

У той же час нафтопереробники знизили рівень використання майже на один процентний пункт – до 90,4% за тиждень, що закінчився 8 грудня, що стало першим падінням із початку листопада.

Запаси впали вперше за місяць протягом тижня, що закінчився 8 грудня, але це сталося в основному через те, що нафтопереробники знизили темпи виробництва й спрямували більше постачань на східне узбережжя, сказав Сміт.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти