У початок

Акциз VS ПДВ: експерт вважає за доцільне переглянути ставки акцизів на пальне

Замість повернення 20%-го ПДВ державі для наповнення бюджету доцільніше і ефективніше було б переглянути акцизні ставки на всі види пального. Таку думку у своєму дописі на Facebook висловив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

Експерт зазначає, що в разі повернення довоєнної ставки податку на додану вартість від реалізації пального бензин здорожчає на 11 грн/л, дизпальне – на 8 грн/л, скраплений газ – на 3 грн/л.

«Але, на мій погляд, головне навіть не в цьому. Я й усі без винятку трейдери бачать проблему у поверненні схем з несплати ПДВ, який планують підвищити з 7% до 20%. Неймовірно, але факт: 7% ПДВ убили весь «схематоз», який до війни був головною проблемою ринку і податкової», — пише очільник «А-95».

На переконання експерта, якщо ПДВ на пальне повернеться до 20%, нелегальні схеми з його реалізації знову  відродяться. «Тобто отримаємо сумне бінго: ціни зростуть, а казна не отримає запланованих коштів», — вважає Сергій Куюн.  

Виходом із цієї ситуації, на його погляд, буде залишити ПДВ низьким, а потреби бюджету закривати за рахунок збільшення акцизів.

«Їх (акцизи — ek) збирати набагато легше, й держава робить це непогано», — підкреслив експерт.

Згідно з розрахунками «А-95», оптимальними ставками акцизів стали б такі: для бензину й дизпального – 190 євро/1000 л (довоєнні ставки 213 і 139,5 євро), для автогазу – 150 євро (було 52).

«Як ми розрахували нові акцизи? Ми взяли розрахункові бюджетні надходження при довоєнних ставках акцизів і ПДВ й шляхом підбору вирахували нові ставки акцизів на моторні палива», — пояснив він.  

Перегляд акцизного податку, вважає С.Куюн, по-перше, дозволить пом’якшити зростання цін і втримати їх на рівні менше за 50 грн/л.  По-друге, підвищення цін буде рівномірним для всіх видів пального. По-третє, скраплений газ залишиться вдвічі дешевшим від бензину, тобто збереже всі свої конкурентні переваги.

«Четверте (бонус): виконуємо вимоги МВФ та інших партнерів щодо поступового збільшення акцизів на пальне. Хоча до європейського мінімуму залишається далеченько – біля 360 євро в Угорщині», — зазначає Сергій Куюн.

«Ну, і головне, шанси держави отримати свої гроші майже 100%. Єдина проблема – міні-НПЗ, які варять безакцизне пальне. Але це в середньому десять точок, які за бажання можна швидко «легалізувати», — підсумував експерт.

Нагадаємо, голова фінансового комітету Верховної Ради Данило Гетманцев повідомив, що з 1 липня в Україні повертаються довоєнні податки на пальне, а рішення про їх скасування він назвав помилкою.

Друкувати

Коментарі

Увійдіть щоб мати можливість лишати коментарі

Увійти