У серпні українці придбали майже 4 800 вживаних легкових автомобілів, ввезених з США. Це на 15% більше, ніж у липні 2024 року, повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Як зазначається у повідомленні, найбільшу частку серед цих авто — 43% — становили електромобілі. Бензинові машини охопили 41% імпорту, гібридні — 8%, а дизельні й автомобілі з газобалонним обладнанням — по 4%.
Середній вік таких автомобілів, що поповнили український автопарк минулого місяця, становив 5,5 року.
До п’ятірки найпопулярніших моделей, вироблених у США, увійшли такі моделі:
Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти