У липні 2025 року український автопарк поповнили понад 7 тис. автотранспортних засобів на акумуляторних джерелах живлення (BEV), повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Це на 47% більше, ніж у липні 2024 року.
Основну частину становили легкові електромобілі — 6 849 одиниць. Із них 1 587 були новими, що на 62% більше, ніж торік, а 5 262 — вживаними, з приростом у 42%.
Серед 176 комерційних електромобілів новими були лише 20 одиниць. Для порівняння, у липні 2024 року зі 103 комерційних електромобілів новими були лише 6.
У п’ятірку найпопулярніших нових електромобілів липня увійшли:
Серед імпортованих електромобілів з пробігом лідерами стали:
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти