У липні український автопарк поповнили понад 7 тис. електромобілів (BEV), повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.
Як зазначається у повідомленні, найактивніше реєстрували електрокари у Львівській області, місті Києві й Київській області.
Регіони-лідери з реєстрацій:
Якщо йдеться про найпопулярніші моделі серед нових авто, то на більшості ринків, окрім Дніпропетровщини, лідером став BYD Song Plus. У Дніпропетровській області найчастіше обирали Honda eNS1.
Серед вживаних авто, ввезених з-за кордону, ситуація має такий вигляд: Tesla Model Y — найпопулярніша у місті Києві, Київській області, Львівщині й Дніпропетровщині. Nissan Leaf — лідер в Одеській області.
Як писав enkorr раніше, у липні попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%, причому найшвидше додають у популярності саме електромобілі. У липні їхня частка зросла з 15,3% до 24,7%.
Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.
Попри те, що країна змушена захищатися, а гроші на оборону можна взяти тільки в бюджеті, лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.
Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.
Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.
«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.
Коментарии
Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии
Войти