В начало

Попит на вживані авто з-за кордону зріс на 12%

У липні український автопарк поповнили понад 22,4 тис. вживаних легкових автомобілів, що були ввезені з-за кордону.

Про це повідомляє асоціація «Укравтопром» на своєму телеграм-каналі.

Як зазначається у повідомленні, це на 12% більше, ніж у липні 2024 року, що свідчить про стабільне зростання попиту на імпортований секонд-хенд.

Якщо казати про структуру ринку за типом пального, то переважають бензинові автомобілі — 48%. Далі йдуть електромобілі — 24%.

За ними розташувалися дизельні — 19%, гібриди — 6% й авто з ГБО — 3%.

Найпопулярніші моделі липня такі:

  • Volkswagen Golf — 1 056 авто,
  • Tesla Model Y — 733 авто,
  • Renault Megane — 724 авто,
  • Volkswagen Tiguan — 674 авто,
  • Skoda Octavia — 669 авто,
  • Audi Q5 — 654 авто,
  • Nissan Rogue — 603 авто,
  • Tesla Model 3 — 567 авто,
  • Nissan Leaf — 522 авто,
  • Volkswagen Passat — 495 авто.

Середній вік автомобілів, що у липні перейшли на українські номери, становить 8,7 року.

З початку 2025 року українці придбали 135,8 тис. вживаних легковиків, імпортованих з-за кордону — це на 2% більше, ніж за аналогічний період 2024 року.

Нагадаємо, за даними асоціації «Укравтопром», у першому півріччі 2025 року український автопарк поповнився 30,8 тис. уживаних легкових автомобілів віком до п’яти років. Електромобілі зайняли найбільшу частку – 49% угод.

Бум електромобілів в Україні значною мірою пояснюється чинними податковими пільгами на їх імпорт. Однак ці стимули мають завершитися вже до кінця року.

Тому лобі цього бізнесу в Україні активізувалося — у Верховній Раді зареєстровано одразу два законопроєкти, що передбачають продовження пільгового режиму на ввезення електрокарів після 1 січня 2026 року.

Водночас голова парламентського Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев публічно заявив, що жодного продовження не буде — пільги діятимуть тільки до кінця 2025 року.

Критики чинної моделі вказують на великі фіскальні втрати. Так, за оцінкою директора Консалтингової групи «А-95» Сергія Куюна, через пільговий імпорт електромобілів держава щомісяця недоотримує щонайменше 2 млрд грн.

«Давайте ми ці експерименти відкладемо на після війни. Тому що якщо ми не встоїмо, то нам уже не те що електромобілі — нам уже нічого не допоможе», — наголосив експерт.

Печать

Коментарии

Войдите чтобы иметь возможность оставлять коментарии

Войти